۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
گذار سبز چین رقم خورد

چین از اجرای دستورالعمل‌های بلندپروازانه گذار سبز در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی خود خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت مرکزی چین از یک دستورالعمل جدید دولتی با هدف دستیابی به گذار سبز جامع در سراسر اقتصاد و جامعه این کشور طی دهه آینده رونمایی کرد. این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر این کشور برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی و در عین حال ترویج توسعه پایدار است.

دولت چین برای حمایت از گذار سبز قصد دارد سبک زندگی پایدارتری را میان مردم ترویج و حفاظت از منابع را با اقداماتی هم‌چون صرفه‌جویی در مصرف غذا و آب تشویق کند. علاوه بر این، دولت قصد دارد سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته را افزایش دهد و استراتژی‌های استعدادیابی جدید را برای ارائه حمایت فکری از تحول سبز کشور ایجاد کند.

گذار سبز چین رقم خورد

مفاد و اهداف دستورالعمل گذار سبز چین در ۲۰۲۴

دستورالعمل حاضر بر اهمیت تبدیل چین به کشوری سبزتر و کم‌کربن تأکید دارد که گامی مهم در جهت تضمین هم‌زیستی هماهنگ انسان و طبیعت به‌شمار می‌رود. این سند اهداف پیشرفت قابل‌توجهی را در تولیدات سبز و سبک زندگی سالم برای چین تا ۲۰۳۰ تعیین کرده و هدف نهایی خود را ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای سبز و کم‌کربن تا ۲۰۳۵ قرار داده است.

بخش‌های کلیدی تحت پوشش این دستورالعمل شامل کشاورزی، حمل‌ونقل و انرژی و اهداف خاص آن شامل افزایش مقیاس صنعت صرفه‌جویی در انرژی به حدود ۱۵ تریلیون یوان (۲.۰۹ تریلیون دلار)، همچنین افزایش مصرف انرژی غیرفسیلی به ۲۵ درصد از کل مصرف انرژی کشور تا ۲۰۳۰ می‌شود.

دستورالعمل حاضر همچنین خواستار افزایش قابل‌توجه استفاده از انرژی‌های پاک و جدید در حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها و کشتی‌ها است و به‌دنبال آن انتظار می‌رود تا ۲۰۳۵، خودروهای انرژی جدید بر بازار خودرو این کشور تسلط پیدا کنند.

گذار سبز چین رقم خورد

کد خبر 780278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.