۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
بهبود پوست با بیو الکترونیک

تحول در علم پزشکی باعث شده دستگاه های زنده بیوالکترونیک دانشگاه راتگرز آماده باشند تا راه حل های نوینی برای مدیریت التهاب و بهبود پوست ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۴، دانشگاه راتگرز یک پیشرفت مهم در حوزه بیوالکترونیک را اعلام کرد، این دانشگاه موفق به ایجاد دستگاه‌های بیوالکترونیکی زنده برای مدیریت التهاب و بهبود پوست شده است.

این دستگاه‌ها ترکیبی از مواد زیست مهندسی شده و سلول‌های زنده هستند که قادر به تعامل با بدن انسان در سطح سلولی هستند، این نوآوری امکان درمان‌های پیشرفته و سریع پزشکی در جهت بهبود بهتر زخم‌ها و مدیریت مؤثرتر بیماری‌های مزمن مانند دیابت را فراهم می‌کند، و این اختراع می‌تواندبه تغییرات بدن به صورت مداوم نظارت و پاسخ دهد.

یکی از اجزای کلیدی این توسعه، استفاده از مادهای به نام PEDOT:PSS است که یک پلیمر رسانا با بیوکامپاتیبیلیتی (Biocompatibility) بالا است، محققان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی این ماده را به گونه‌ای بهبود بخشیده‌اند که پایداری و رسانایی خود را در محیط‌های مرطوب مانند بدن انسان حفظ کند؛ با اصلاح PEDOT:PSS با نمک‌های یونی، محققان موفق به تولید ماده‌ای شده‌اند که علاوه بر هدایت مؤثر برق، به خوبی با یون‌های زیستی تعامل دارد و این ویژگی‌ها، استفاده از این گونه مواد را در ترانزیستورهای الکتروشیمیایی ایده آل می‌کند.

ماده جدید دارای پایداری ساختاری و پاسخگویی به یون‌های بهبود یافته است که برای توسعه دستگاه‌های بیوالکترونیکی مؤثر ضروری است.

این پیشرفت‌ها زمینه ساز مجموعه‌ای از کاربردهای جدید از جمله دستگاه‌ها و حسگرهای زیست پزشکی پیشرفته می‌شود که قادر به نظارت و تأثیرگذاری لحظه‌ای بر محیط زیستی هستند، و توانایی‌ها درمان‌های دقیق‌تر و مؤثرتر برای شرایط مختلف پزشکی را ممکن می‌سازد.

کد خبر 780247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.