هوای کدام مناطق کشور خنک می‌شود؟ / تداوم رگبار باران در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما در نوار شمالی کشور و تداوم رگبار باران در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز، همچنین در مناطقی از فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه علاوه بر مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه تنها در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه تنها در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و جمعه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در خراسان شمالی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و طی پنج روز آینده در بعضی مناطق واقع در نوار شرقی و مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 780242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.