پایان کار ایران در المپیک پاریس در جایگاه بیست‌ویکم

در روز پایانی از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس کاروان کشورمان در رشته کشتی آزاد موفق شد یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کند تا در نهایت با ۱۲ مدال به کار خود پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان روز گذشته _یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ در شانزدهمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط نمایندگان کشورمان مسابقاتی را پشت‌سر گذاشته‌اند که در ادامه عملکرد و نتایج آنها را می‌خوانید.

پایان کار ایران در المپیک با ۳ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز

رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد در دور نخست بانتیجه هشت بر صفر از سد زاین رترفورد از آمریکا گذشت.

در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسلام دودایف از آلبانی رفت که در نهایت ۱۱ بر صفر پیروز و راهی نیمه‌نهایی شد.

در نیمه‌نهایی ۱۰ بر صفر اسماعیل موسکائف از مجارستان را شکست داد و فینالیست شد.

رحمان عموزاد در فینال به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن رفت، ۱۰ بر سه نتیجه را واگذار و نایب قهرمان المپیک شد.

پایان کار ایران در المپیک با ۳ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه چهار بر سه مغلوب احمد تاج الدینوف از بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به گروه شانس مجدد بازگشت.

در این گروه به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان رفت، شش بر یک پیروز شد و برای کسب مدال برنز به مصاف کایل اسنایدر از آمریکا رفت، چهار بر یک پیروز شد و مدال برنز را کسب کرد.

پایان کار ایران در المپیک با ۳ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز

در نهایت و با تصمیم کادر سرپرستی کاروان اعزامی ایران (خادم‌الرضا علیه‌السلام) در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک، آرین سلیمی مرد طلایی تکواندو به همراه فاطمه مجلل عضو تیم ملی قایقرانی پرچم‌داران کشورمان در مراسم اختتامیه بودند.

کاروان اعزامی کشورمان از بین ۲۰۶ کشور شرکت‌کننده در المپیک پاریس، در رده بیست‌ویکم قرار گرفت، هرچند که رتبه‌ای تاریخی نیست، اما مطلوب است.

نکته قابل توجه در این دوره از المپیک، حضور و عملکرد فوق‌العاده جوانان کشورمان بود که علاوه بر صعود به مراحل بالا حائز رتبه نیز شدند.

کد خبر 780229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.