درزهای انبساطی عرضی پل شهید شاهمرادی اصلاح شد

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان از اصلاح درزهای انبساطی عرضی پل شهید شاهمرادی خبر داد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پل‌های سواره‌رو، بخش مهمی از شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شهر است، اظهار کرد: یکی از اجزای مهم در این سازه‌ها، درزهای انبساطی است که باید ضمن فراهم کردن امکان انبساط و انقباض عرشه پل، بستری مناسب جهت عبور خودروها از پل و ممانعت نشت آب به زیر سازه را فراهم کند.

وی افزود: درزهای انبساطی نقش مهمی در کسب رضایت مردمی دارد، زیرا در صورت عملکرد نامناسب درزها، وسایل نقلیه عبوری با ضربه شدید مواجه و موجب خسارت خواهد شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ورودی هر شهر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در معرفی صحیح آن شهر، جاذبه‌های گردشگری و شناسایی مفاخر و مشاهیر آن، همچنین خیرمقدم به مسافران و رهگذران داشته باشد، تصریح کرد: پل شهید شاهمرادی، واقع در منطقه ۷ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی ملک شهر به شمار می‌رود؛ این پل در مجموع شامل ۱۲ درز انبساطی عرضی است که تمام آن‌ها از نوع درز انبساطی آسفالتی بود و نیاز به اصلاح داشت.

توکلی‌پور گفت: طبق نظر کارشناسان و با توجه به میزان خرابی و آسیب‌دیدگی درزهای انبساطی عرضی، اصلاح چهار عدد از آن‌ها به‌صورت الاستومری و اصلاح ۸ عدد دیگر به صورت آسفالتی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مکان و خصوصیت محیط اجتماعی محل پروژه خاطرنشان کرد: اصلاح درزهای انبساطی پل شهید شاهمرادی که طی آن ۴ عدد درز به صورت الاستومری و ۸ عدد درز به صورت آسفالتی طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته بود، در دو بازه ۴ ماه و ۲ ماه تعمیر شد.

درزهای انبساطی عرضی پل شهید شاهمرادی اصلاح شد

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به چگونگی اجرای پروژه، مزیت‌ها و فناوری‌های خاص اجرایی و حجم عملیاتی پروژه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعمیرات درزهای انبساطی پل‌ها امری تخصصی است، تعداد شرکت‌هایی که قادر به انجام آن هستند، در سطح کشور محدود است و این موجب طولانی شدن زمان تعمیرات خواهد شد.

توکلی‌پور ادامه داد: مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران، اقدام به توانمندسازی و ایجاد ظرفیت برای شرکت‌های ذی‌صلاح کرده است که از جمله سازمان عمران شهرداری نیز در کنار پیمانکاران دیگر اقدام به اجرای چنین پروژه‌هایی کرده و موجب پیشرفت پروژه و اتمام آن در زمان کمتری شده است.

وی تاکید کرد: انجام پروژه اصلاح درزهای انبساطی عرضی پل شهید شاهمرادی به‌صورت شبانه و محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده سختی‌های این اجرا را دوچندان کرد و زمان اجرای طولانی شد که البته با کمترین تأخیر توانستیم تمام درزهای عرضی را به اتمام برسانیم.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل شهید شاهمرادی با بودجه ۸ میلیارد ریال انجام شد.

کد خبر 780200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.