به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی با اشاره به فعالیتهای مرتبط با ارائه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی در شهر اصفهان اظهار کرد: چند مسیر موازی را در این حوزه دنبال میکنیم که یکی از مهمترین آنها توسعه اپلیکیشن «اصفهان من» است، در این راستا کارگروهی متشکل از سازمان فاوا، اداره کل نوسازی و تحول، اداره کل ارتباطات و اداره کل بازرسی، هر هفته جلساتی را برگزار میکنند تا خدمات این اپلیکیشن را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح «منطقه غیرحضوری» در منطقه ۶ شهرداری اصفهان، تیمی متشکل از حوزه اداره کل نوسازی و تحول با همکاری سازمان فاوا مستقر شده است، افزود: در این طرح ۶۰ خدمت اولویتدار شهرداری در بستههای سهماهه تعریف و در بسته سهماهه اول، ۱۷ خدمت به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه شده است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تأکید بر تسریع ارائه خدمات الکترونیکی در بخشهای مختلف شهرداری تصریح کرد: هدف ما کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری است؛ اگر بتوانیم ۶۰ خدمت اولویتدار را بهصورت الکترونیکی ارائه دهیم، میتوانیم بیش از ۷۰ درصد از مراجعات حضوری شهروندان را کاهش دهیم.
ابراهیمی تاکید کرد: هرچند نمیتوانیم به صفر رساندن مراجعات شهروندان به شهرداری را تضمین کنیم، اما میتوانیم مراجعات برای امور ساده را بهطور کامل حذف کنیم.
وی با اشاره به بعضی خدماتی که نیازی به مراجعه حضوری شهروندان ندارند، گفت: پرداخت عوارض خودرو، پرداخت عوارض زیربنا، محاسبات اولیه و صدور مجوز تابلوهای صنفی از جمله مواردی است که شهروندان میتوانند بهصورت غیرحضوری انجام دهند.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بسته سهماهه دوم این طرح با محوریت شهرسازی در حال اجرا است که امیدواریم با اجرایی شدن این بسته، بتوانیم تا ۸۰ درصد مراجعات حضوری را کاهش دهیم.
نظر شما