ارائه اینترنت رایگان در مرز تمرچین و موکب‌های مستقر در اقلیم کردستان عراق

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرز تمرچین در ایام اربعین حسینی گفت: پیگیری استقرار اینترنت رایگان در سه موکب مستقر در اقلیم کردستان عراق از جمله اقدامات انجام یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد امروز _یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ به همراه اعضای قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات از مرز تمرچین بازدید و ضمن بررسی بخش‌های مختلف، بر ارتقا و آمادگی کامل حوزه ارتباطات برای پذیرش زائران تاکید و اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی و به‌منظور رفع مشکلات ارتباطی موجود در مناطق مرزی و محورهای مواصلاتی مورد تردد زائران، قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین در مرز تمرچین با حضور تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات در آذربایجان‌غربی و نمایندگان اپراتورها باهدف رفع مشکلات و ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تشکیل شده است.

وی افزود: پایش وضعیت ارتباطی تمام مسیرهای منتهی به مرز تمرچین، ایجاد سایت‌های ثابت و پرتابل اپراتورها جهت افزایش ظرفیت شبکه در منطقه و پوشش نقاط فاقد پوشش، بازدیدهای میدانی از مسیرهای منتهی به مرز، ایجاد «مرکز خدمات جامع ارتباطی» برای ارائه کلیه خدمات موردنیاز در حوزه پست، پست‌بانک، همراه اول و ایرانسل به زوار در مرز تمرچین و پیگیری استقرار اینترنت رایگان در سه موکب مستقر در اقلیم کردستان عراق از جمله اقدامات انجام گرفته در جهت ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین است.

مسئول قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین استان و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی در محدوده مرز تمرچین تصریح کرد: چهار سایت برای افزایش ظرفیت و پوشش کامل مسیرهای منتهی به مرز تمرچین ایجاد و ۴۸ سایت نیز بهینه‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مرز تمرچین، ۶ کر فیبرنوری به دستگاه‌های خدمات‌رسان و انتظامی در مرز تخصیص یافته است.

جلیلی‌نژاد ضمن تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های ارتباطی در مرز تمرچین، بر رصد و پایش شبکه ارتباطی به صورت لحظه‌ای، تقویت زیرساخت شبکه ارتباطی، افزایش ظرفیت و ترافیک سایت‌های همراه و مستقر کردن تیم‌های عملیاتی و فنی در مرز به منظور رفع اختلال احتمالی تاکید کرد.

رئیس شورای راهبری توسعه فاوای آذربایجان‌غربی با بیان راه اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرز تمرچین در ایام اربعین حسینی به استقرار مرکز خدمات جامع ارتباطی جهت تسهیل در ارائه خدمات به زائرین اشاره و خاطرنشان کرد: امسال از طریق پیام‌رسان‌های بله، آیگپ و روبیکا امکان گرفتن ارز اربعین فراهم شده است.

کد خبر 780190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.