حداکثر سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در استان مرکزی ۲۵ درصد است

استاندار مرکزی گفت: سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در این استان حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _یکشنبه بیست و یکم مرداد_ در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی مسکن استان، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به سال قبل حداکثر تا ۲۵ درصد مجاز خواهد بود و مشاورین املاک موظف به رعایت این مصوبه هستند.

وی افزود: حداکثر افزایش اجاره‌بهای مسکن در استان ۲۰ درصد بود اما شورای عالی مسکن ۲۵ درصد تعیین کرده و این مبلغ، خارج از توان مستأجران است و مجموعه استان مرکزی با آن موافق نیست.

استاندار مرکزی گفت: سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در این استان حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: مشاورین املاک موظف به رعایت این مصوبه و برای تنظیم قرارداد سال اول ملزم به استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تحت وب به‌صورت برخط هستند.

وی اضافه کرد: مالکانی که قصد دارند ملک خود را اجاره دهند حداکثر افزایش اجاره بها تا ۲۰ درصد منطقی، ۲۵ درصد قانونی و فراتر از این درصد غیرقانونی و مستوجب پیگرد قانونی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در صورت رعایت نشدن این دستور العمل‌ها توسط متصدیان و گزارشات شهروندان، با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

۵۰ مشاور املاک متخلف در استان مرکزی شناسایی شد

سعید نورالهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم از شناسایی ۵۰ مشاور املاک متخلف در این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح مشاوران املاک با هدف نظارت بر واحدهای صنفی، امسال با حضور ۴۰ اکیپ آغاز و ۱۰۰ واحد بازرسی اجرا شد.

وی افزود: این طرح در نقاط مختلف استان مرکزی در حال اجراست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه پنج واحد مشاور املاک در این طرح نظارتی مهر و موم شد تصریح کرد: قانون ساماندهی زمین و اجاره‌بها تصویب شده و حداکثر افزایش اجاره‌بها ۲۵ درصد تعیین شده است.

نورالهی افزود: موجران و مشاوران املاک ملزم به رعایت این قانون هستند و باید تمامی مشاوران املاک استان این قانون را با نصب در محل کار به اطلاع مراجع‌کنندگان برسانند.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی هدف‌گذاری شد

عباس یوسف‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به شیوه گروه‌سازی در این استان هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ واحد تکمیل و واگذار شده و چهار هزار واحد هم تا پایان شهریورماه تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای پروژه طرح اقدام ملی اراک جذب شد، تاکید کرد: امسال تلاش می‌شود این اعتبار برای تمامی طرح‌های اقدام ملی مسکن استان جذب شود.

یوسف‌زاده گفت: مهم‌ترین مشکل طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اقدام ملی مسکن اراک عدم اتصال به شبکه بانکی بود که بعد از گذشت سه سال، این مشکل رفع شده و پیمانکاران می‌توانند از منابع مالی تسهیلات برای تسریع در ساخت این واحدها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: خروج ۳۵۰ اتباع خارجی در شهرک مسکونی شهید سلیمانی اراک به روند تکمیل این طرح آسیب زد و واگذاری واحدها را با تأخیر مواجه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکونی در طرح مسکونی غدیر اراک پیش بینی شده است، افزود: از این تعداد ۱۶ واحد آن آماده واگذاری است و هزینه آماده‌سازی برای افراد دارای سه فرزند برآورد می‌شود و برای تضمین، از آنها چک دریافت می‌شود اما برای رفاه حال متقاضیان در خصوص پرداخت اقساط دو سال تنفس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 780171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.