درخشش طلای فرزند کرمانشاه در آسمان پاریس

مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی واپسین دقایق خود را سپری می‌کند که درخشش طلای فرزند غیور کرمانشاه، آرین سلیمی در رشته تکواندو کام مردم ایران و استان کرمانشاه را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی عضو تیم ملی و نماینده کشورمان در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به عنوان معتبرترین رویداد ورزشی جهان بود.

وی که یکی از کم سن‌ترین ورزشکاران کشورمان در مسابقات پاریس محسوب می‌شد، اولین حضورش را در آوردگاه المپیک تجربه می‌کرد، آوردگاهی که محل حضور برترین ورزشکاران جهان است.

آرین سلیمی که پیش از رقابت‌های المپیک در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سال ۲۰۲۱ و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره شده بود و مدال برنز رقابت‌های جهانی باکو را هم در کارنامه داشت، این بار عزمش را جزم کرد تا در مهمترین رویداد ورزشی جهان و در اولین حضورش شاهکار کند.

شاه ماهی تکواندوی ایران، این جوان رعنای کرمانشاهی در واپسین روزهای سال گذشته و در مسابقات گزینشی المپیک که به میزبانی کشور چین برگزار شد توانست با دو پیروزی مقابل رقبایی از قطر و لبنان جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کند.

سلیمی که آخرین تکواندوکار ایرانی حاضر در رقابت‌های المپیک پاریس محسوب می‌شد، نخستین دیدار خود را برابر حریفی از ازبکستان برگزار کرد و توانست در دو راند متوالی و با نتایج هشت بر دو و پنج بر یک پیروز شود و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

وی در این مرحله برابر رقیبی سرشناس از مکزیک قرار گرفت، دیداری که راند اول آن با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ پایان یافت، اما سلیمی در راندهای دوم و سوم کولاک کرد و توانست به ترتیب با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر صفر حریف را شکست داده و به نیمه نهایی صعود کند.

حریف مرحله نیمه نهایی آرین ورزشکاری از کشور کرواسی بود که در رده‌های مختلف مسابقات جهانی و اروپایی صاحب مدال شده بود.

شاه ماهی تکواندوی ایران راند اول را با شکست ۱۲ بر ۵ به پایان رساند، اما در راند دوم توانست جسورانه ۹ بر ۸ پیروز شود و در راند سوم هم ۱۰ بر ۵ حریف خود را وادار به شکست کرد تا ضمن صعود به فینال مدال خود را قطعی کند.

فینال وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم تکواندو المپیک، اما صحنه هنرنمایی فرزند رعنای کرمانشاهی بود، جایی که او باید به مصاف حریف بریتانیایی خود می‌رفت.

آرین سلیمی هرچند در راند اول شش بر سه نتیجه را به حریف واگذار کرد، اما این پایان ماجرا نبود، در راند دوم شاه ماهی تکواندو ایران اقتدار خود را به رخ حریف کشاند و ۹ بر یک صاحب برتری شد تا همه چیز به راند سوم و پایانی کشیده شود.

چشمان نگران ۸۰ میلیون ایرانی به تلویزیون دوخته شده بود و قلب‌هایی که در سینه می‌تپید، همه منتظر هنرنمایی آرین بودند و در نهایت شد آنچه که باید می‌شد و جوان رعنای کرمانشاهی لیاقتش را داشت، او در این راند هم شش بر ۳ پیروز شد تا به حق مدال طلا را به گردن بیاویزد و دل یک ملت را شاد کند.

سلیمی تکواندوکار ۲۱ ساله کرمانشاهی با کسب خوشرنگ‌ ترین مدال المپیک، تبدیل به دومین ورزشکار تاریخ تکواندوکاران شد و توانست مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند.

پیش از وی هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ توانسته بود به این مهم دست یابد.

قهرمانی سلیمی از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که وی با کسب این موفقیت تبدیل به جوان‌ترین طلایی تاریخ ورزش ایران در رقابت‌های المپیک شد.

جمعی از مردم کرمانشاه نیز پس از کسب مدال طلای آرین سلیمی به خیابان‌ها آمدند و به شادمانی پرداختند، سرمست از اینکه استان قهرمان‌پرور کرمانشاه در مدال‌های کسب شده المپیک ۲۰۲۴ سهمی داشته است.

کد خبر 780149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.