بارش‌های رگباری و رعدوبرق، آسمان اصفهان را در می‌نوردد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در نقاط مستعد گردوخاک محلی خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده برای استان آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر، گاهی افزایش سرعت وزش باد انتظار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی در مناطق شمالی، شرق و مرکزی استان سبب گردوغبار ناشی از وزش باد و بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا خواهد شد. با توجه به مهیا بودن شرایط شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی در ساعات عصر امروز و فردا، رگبار باران در مناطق مستعد به ویژه ماندگاری توده هوای گرم بر روی استان تا اواخر هفته ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز از می‌شود و تا فردا با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در نقاط مستعد گردوخاک محلی همراه است.

وی گفت: طی این مدت فعالیت سامانه در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات شمالی اردستان، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران)،دهاقان، فریدون‌شهر، گلپایگان، نائین، نطنز، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، کاشان، لنجان (زرین شهر)، محسوس‌تر خواهد بود.

معتمدی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردونه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد به نسبت شدید در مناطق مستعد گردوخاک، شدت ناپایداری‌ها در نیمه جنوبی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی افزود: اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای ۲۴ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با بیشینه دمای ۴۷ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 780138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.