قانون شوراها نیازمند بازنگری و اصلاح است

دبیر هیئت رئیسه شورای اسلامی استان کردستان گفت: قانون شوراهای اسلامی ناقص و نیازمند بازنگری و اصلاح اساسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمد محمدی ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: قوانین شوراها دارای اشکالات اساسی است که باید مورد بازنگری قرار بگیرد و اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای چهارگانه نقش نظارتی خود را باید به خوبی ایفا کنند، افزود: در زمان انتخابات شوراها، هیئت‌های اجرایی و نظارت، صلاحیت کاندیداها را به خوب مورد بررسی قرار ندادند و افرادی که دارای صلاحیت این کار نیستند نیز مورد تأیید قرار می‌گیرند که همین مسئله موجب مشکلاتی شده است.

دبیر هیئت رئیسه شورای اسلامی استان کردستان پایین بودن شرط سنی ورود به شورا را یکی دیگر از اشکالات اساسی دانست و تاکید کرد: همین امر موجب شده است شوراها با قوانین آشنایی لازم را نداشته باشند و به وظایف خود مسلط نباشند.

محمدی نبود تعامل مسئولان ادارات با شوراها را از دیگر مسائل و مشکلات حوزه شوراها دانست و ادامه داد: مسئولان ما شورا باور نیستند، میزان انتظارات مردم نیز از شوراها بالا است، اما میزان اختیارات آن بسیار کم است.

وی تاکید کرد: نقص قانون شوراها، چشم‌پوشی در تأیید صلاحیت شوراها و نظارت نداشتن بر آن‌ها از جمله دلایلی است که سبب افزایش تخلفات و مشکلات این حوزه، ابطال و انحلال شوراهای شهرها و روستاها شده است.

دبیر هیئت رئیسه شورای اسلامی استان کردستان گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شوراهای ما با قوانین آشنایی لازم را ندارند که اگر داشتند آمار تخلفات بسیار کمتر می‌شد.

محمدی افزود: اگر لایحه قانون یکپارچه مدیریت شهری قابلیت اجرایی داشت، بسیاری از مشکلات حوزه شوراها و شهرداری‌ها نیز حل می‌شد.

کد خبر 780097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.