صدور ۶۲ هزار گذرنامه برای اربعین در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تاکنون نزدیک به ۶۲ هزار جلد گذرنامه از طریق سامانه سخا و اپلیکیشن «پلیس من» صادر و تحویل شهروندان شده است.

سردار ناصر فرشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، به مأموریت‌های شبانه‌روزی پلیس ۱۱۰ اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۸۵۰ هزار تماس دریافت شده است که رسیدگی به ۳۶ درصد آن‌ها به صورت عملیاتی و مابقی به صورت راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی به کشف بیش از ۱۳ تن انواع مواد مخدر اشاره کرد که هفت درصد آن شیشه، هروئین و مرفین بوده است و افزود: دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار روزانه پلیس قرار دارد و در این راستا دستگیری خرده فروشان و طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کاهش ۱۲ درصدی سرقت‌ها و انهدام چندین باند سرقت و جعل مدارک تحصیلی منهدم و دستگیری ۱۷ نفر در این رابطه خبر داد و گفت: عاملان فریب شهروندان که از طریق سایت‌های متعدد اقدام به فریب مردم و دریافت وجه از آنان با وعده کذب سود چندین درصدی می‌کردند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف بیش از چهار میلیون و ۵۳۰ هزار لیتر انواع مواد سوختی، افزود: طرح‌های برخورد با خودروهای شوتی با جدیت در مأموریت‌های روزانه تیم‌های انتظامی درون و برون شهری اجرا می‌شود اما کنترل این معضل در گرو پیش اقداماتی از سوی سایر نهادهای متولی این حوزه است.

سردار فرشید از کاهش تصادفات فوتی و مجروحین نسبت به سال گذشته خبر داد و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در این خصوص، افزود: ۶۴ درصد تصادفات در شهرها و ۳۶ درصد در جاده‌ها رخ داده‌اند و بیش از ۲۵۰ هزار اعمال قانون در شهر انجام شده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات آموزشی برای آگاه‌سازی شهروندان در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در حوزه قضای مجازی ۷۴ درصد جرایم کشف و نزدیک به ۳۰۰ نفر مجرم فضای مجازی نیز دستگیر شدند که ۳۷ درصد جرایم از نوع کلاهبرداری و ۳۶ درصد هم برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه مأموریت مهم پیاده‌روی اربعین، صدور گذرنامه در پلیس اطلاعات و اداره گذرنامه از طریق سامانه سخا و اپلیکیشن «پلیس من» در دست انجام بوده و تاکنون نزدیک به ۶۲ هزار جلد گذرنامه صادر و تحویل شهروندان شده است.

کد خبر 780076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.