پیش‌ بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌ رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، آذر رضایی‌پور، صبح امروز_یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزش باد از روز گذشته در استان شدت گرفت که این شرایط موجب غبارآلود شدن آسمان بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و جنوبی خراسان‌رضوی خواهد شد.

وی افزود: افزایش غبار در آسمان خراسان‌رضوی موجب کاهش کیفیت هوا و دید در مناطق مستعد می‌شود و علاوه بر آن خیزش گردوغبار به مناطق مرکزی دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد از مهمترین پدیده‌های جوی در مناطق مستعد خراسان رضوی است، به طوری که روز گذشته، شهرستان‌های سبزوار، تایباد و بجستان وزش باد با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما در خراسان رضوی ادامه دارد و میانگین بیشینه گرما در روزهای پایانی هفته جاری به حدود ۴۰ درجه می‌رسد.

رضایی‌پور افزود: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با ۱۷ و داورزن با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت در کلان‌شهر مشهد نوسانات دمایی بین ۲۳ تا ۳۵ درجه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۳۳ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز بین ۲۳ تا ۳۶ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 780074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.