پیش‌بینی آب و هوای هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۱ مرداد

کارشناس هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مرضیه سی‌سی‌پور صبح امروز_یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز در برخی نقاط مرکزی و محدوده تنگه هرمز، وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد و بستک رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران، رعدوبرق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سواحل و جزایر نیز احتمال وقوع گردوغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد و توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز آب‌های غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج می‌شود و بیشینه سرعت باد به‌ویژه در شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک متر می‌رسد.

وی توصیه کرد شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت‌وآمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن سایر شناورها انجام شود.

سی‌سی‌پور افزود: فردا دوشنبه سرعت باد کاسته، اما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری دوباره مناطق دریایی استان با افزایش بادهای جنوب شرقی، متلاطم می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای بیشینه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا پایان هفته، نوسان دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 780064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.