محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت کیست؟ +جزئیات

محمدرضا ظفرقندی چهره‌ای است که از جانب مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت بهداشت و درمان پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ظفرقندی چهره‌ای است که امروز _یکشنبه بیست و یکم مرداد_ از جانب مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت بهداشت و درمان پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

ظفرقندی متولد ۱۳۳۷ در تهران، پزشک و سیاستمداری است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج اپیدمی کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود. او فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او پژوهش‌هایی در زمینه درمان بیماران تروما و همچنین مجروحین شیمیایی جنگ ایران و عراق انجام داده است.

ظفرقندی از زمره اصلاح طلبان فعال در جامعه پزشکی است و در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را بر عهده دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، عضو هیأت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس هیئت مدیره جامعه جراحان ایران از جمله سوابق ظفرقندی است.

کد خبر 780034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 1
    نسبت وزیر بهداشت با قانون افزایش ظرفیت پزشکی چیست چون قبلا مخالفش بوده است.واین یکی از آثار خوب رییسی بوده است در خبرها آمده مخالفت ایشون بوده است میخواد چه کارش کنه دیگر اینکه یک علت کمبود دارو کمبود دانش هست پشت کمبود دانش کمبود نیروی انسانی و سرمایه گذاریه که اکثر دارو سازها داروخانه چی هستن و دو سه شیفته کار میکنن و شلوغن خودشون هم میگن ما چیزی از صنعت نخوندیم پس باید تعدادشون خیلی زیاد و کیفیت آموزششون تغییر کنه که بر خلاف پزشکی چرا پذیرش دانشجوی دارو و پرستاری زیاد نشده بدتر اینکه مراکز استان و وزارت و استانها فقط به مدیریت مصرف و دادن مجوز و ثبت دارو بسنده کرده نه مدبریت دانش صنعت دارو بخش مهمی از دانشکده دارو باید صنعت دارو بشه اصل گردش مالی سلامت در دارو و تجهیزات پزشکی است و همچنین تحصیل دارو سازی در خارجه که ارز بر هست که با تجربه پزشکیان قابل اصلاح است. در کل این کمسیون یکیشون هست که یک ماده اولیه دارویی که سخت هم‌نیست بسازه؟ گیر و اشکال اینجاست چطور من میتونم.برنامه وزیر چیه