عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد کیست؟ +جزئیات

عبدالناصر همتی چهره‌ای است که از جانب مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالناصر همتی چهره‌ای است که امروز _یکشنبه بیست و یکم مرداد_ از جانب مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

همتی در سال ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ همدان متولد شد. وی در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی رشته اقتصاد گرفت، پس از آن با رتبه یک کارشناسی ارشد اقتصاد را در همان دانشگاه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۷ مدرک فوق لیسانس دریافت کرد، او در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران مدرک دکترای علوم اقتصادی اخذ کرد. او دوره‌های حسابرسی پیشرفته را از مؤسسه کوپرز اند لیبراند در سال ۱۳۵۶ و مطالعات اقتصاد در سال ۱۳۷۰ را در لندن پشت سر گذاشته است.

همتی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز در پست‌های مهم دیگری همچون رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سفیر ایران در چین فعالیت کرده بود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰، همتی به عنوان یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب شرکت کرد اما در نهایت به عنوان نفر سوم در این انتخابات قرار گرفت. او در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز نامزد شد که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار نگرفت.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰)، رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷)، مدیرعامل بانک ملی ایران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵)، سفیر ایران در چین (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵)، استادیار دانشگاه تهران از جمله سوابق ‌همتی است.

کد خبر 780025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.