به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طحانیان امروز- بیست و یکم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هیئت خارجی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند همچنین بازبینی و بازطراحی طرحهای توسعهای سایت نمایشگاه انجام شد و فاز ۲ نمایشگاه در سال گذشته آغاز شد و سال شماره ۲ در حال حاضر در فاز اجرای سازه است و در سال گذشته همه معابر و زیرساختها تکمیل شد و بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع به فضای معابر افزوده شد.
وی افزود: ظرفیت ۴ هزار خودرو در نمایشگاه اصفهان محقق شد و حتی در موارد اضطرار حدود ۵ هزار خودرو در این پارکینگ محل پارک دارند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بینالمللی استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری با برنامهریزیهای مناسب، ۴۳ عنوان نمایشگاهی تعریف شد که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم که تقریباً در ماه ۴ نمایشگاه برگزار میشود و در کنار هر عنوان نمایشگاهی رویدادها و نشستهای تخصصی نیز برگزار میشود که در نمایشگاه جامع مدیریت شهری ۱۵ رویداد جانبی تخصصی برگزار شد.
طحانیان ادامه داد: از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۴۰ هزار نفر از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند که این استقبال نشان از مسئولیت دشوار ما دارد و هر نمایشگاه با توجه به نیازهای بازار و صنعت کشور برگزار میشود و از برگزاری نمایشگاههای جدید استقبال میکنیم همچنین بیش از ۴ کشور غرفه دار و ۱۰ کشور بازدیدکننده از سراسر جهان داشتیم.
نگاه به مسائل زیست محیطی از رسالتهای نمایشگاه اصفهان است
وی عنوان کرد: یکی از رسالتهای نمایشگاه نگاه به مسائل زیست محیطی و پایداری آن و توسعه درختکاری و فضای سبز است که به همین منظور به دنبال سازههای چند بار مصرف برای ساخت غرفههای نمایشگاه هستیم و از زوایای مختلف در حال بررسی است که در آینده نزدیک محقق میشود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بینالمللی استان اصفهان با اشاره به اینکه مزیتهای بازدیدکنندگان نصیب صنایع استان میشود، افزود: ما در نمایشگاه بستر گفتگو و بازدید را فراهم میکنیم تا به اقتصاد کشور و به ویژه استان اصفهان کمک کنیم تا شاهد بالندگی بیشتر این مرز و بوم باشیم.
طحانیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا درباره تأمین برق نمایشگاه اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته دو ژنراتور برق خریداری شد که در اوایل سال جاری در مدار قرار گرفتند و تنها سایت نمایشگاهی کشور که مشکل برق ندارد نمایشگاه اصفهان است و برای احداث پنلهای خورشیدی فراخوان منتشر کردیم که امیدواریم به زودی در این زمینه کاملاً خودکفا شویم.
باید به سوی نمایشگاههای تقاضا محور حرکت کنیم
محمد گیوی، معاون امور نمایشگاهها و برنامهریزی و توسعه بازار نمایشگاه بینالمللی اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: غیر از بحث کمیت در تقویم نمایشگاه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گرفته بحث کیفیت و رویکردهای نمایشگاهی حائز اهمیت است که قالبا در فرهنگ ما نمایشگاهها نمایش توانمندیها تلقی میشود اما رویکردی که بسیار مهم است به سوی نمایشگاههای تقاضا محور حرکت کنیم به این منظور که نیازهای صنایع و شرکتها به شرکتهای دانش بنیان و صاحب فناوریهای نوین در نمایشگاه عرضه شود
وی افزود: در راستای برگزاری نمایشگاههای تقاضامحور، تعامل خوبی با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، انجمن شرکتهای دانش بنیان استان و کشور و معاونت علمی و فناوری برقرار کردیم تا در آینده این تعاملات و برنامهها به نتایج خوبی منجر شود و در جلسات هم اندیشی این نگرش را مطرح کردیم تا فرهنگسازی شود و مجریان نمایشگاه این رویکرد را دنبال کنند تا با برگزاری نمایشگاهها مسائل اقتصادی و کسب و کارها حل شود.
معاون امور نمایشگاهها و برنامهریزی و توسعه بازار نمایشگاه بینالمللی اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه برگزاری نمایشگاهها با همکاری جهاد دانشگاهی نظرسنجیهایی با مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان انجام میشود که با بررسی آنها نقاط قوت و ضعف هر رویدادی مشخص میشود که در این راستا میتوانیم در بهبود هرچه بیشتر برگزاری نمایشگاهها تلاش کنیم.
نظر شما