زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کنند

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: دو مرز شلمچه و چذابه به عنوان مرزهای معین چهارمحال‌وبختیاری مشخص شده است و تاکید می‌شود زائران اربعین استان به مرزهای دیگر مراجعه نکنند.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ثبت نام زائران اربعین در این استان اظهار کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۵ نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار ۱۹۳ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند، این تعداد در قالب ۱۰ هزار و ۳۰۰ گروه اعزام خواهند شد.

وی افزود: دو مرز شلمچه و چذابه به عنوان مرزهای معین چهارمحال‌وبختیاری مشخص شده است و تاکید می‌شود زائران اربعین استان به مرزهای دیگر مراجعه نکنند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: سال گذشته قریب به ۳۰ هزار نفر از استان جهت رویداد عظیم و جهانی اربعین مشرف شدند، در سال‌جاری نیز تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری راهپیمایی اربعین آماده است، امیدواریم که استقبال خوبی صورت بگیرد و بیش از سال گذشته ثبت‌نام و اعزام‌ها را به دنبال داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام برای زیارت اربعین بنا به نظر ستاد اربعین است که با این وجود توصیه می‌شود زائران ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و هرچه سریع‌تر ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی تاکید کرد: زائران باید مدت سفرشان را داخل عراق مدیریت کنند و کمترین توقف را در این کشور داشته باشند تا همه عزیزان بتوانند از این فریضه بهرمند شوند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه زائران اربعین سعی کنند به صورت گروهی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: برای انجام سفر زیارتی اربعین حسینی تهیه گذرنامه رسمی یا زیارتی و ثبت‌نام در سامانه سماح جز اولویت‌ها و ضرورت‌ها است، افرادی که نسبت به تهیه گذرنامه یا ثبت‌نام در سماح اقدام نکردند، نباید به مرزها مراجعه کنند، چرا که امکان تردد آنها فراهم نیست.

کد خبر 779937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.