اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات کیست؟ +جزئیات

اسماعیل خطیب چهره ای است که از جانب مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر فعلی اطلاعات از جانب مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم به عنوان گزینه اصلی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

خطیب متولد سال ۱۳۴۰ در قائنات خراسان جنوبی است که در دولت سیزدهم از جانب شهید آیت الله رئیسی به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شد و توانست با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس در این سمت فعالیت کند.

خطیب تحصیلات حوزوی داشته و در کلاس‌های خارج فقه رهبر معظم انقلاب حضور داشته است. او از محضر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی، و نیز مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی بهره برده است.

فعالیت در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و رئیس حراست آستان قدس رضوی و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دولت شهید رئیسی از جمله سوابق وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

تحریم توسط آمریکا

سید اسماعیل خطیب در ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ به دلیل انجام فعالیت سایبری علیه ایالات متحده آمریکا و متحدانش توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد، این تحریم بعد از حملهٔ سایبری به آلبانی، مقر فعلی سازمان مجاهدین خلق ایران صورت گرفت، حمله‌ای که آمریکا، ایران را مسئول آن می‌داند اما وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعا را رد کرده است.

در دوران وزارت حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب در وزارت اطلاعات اقدامات مؤثری برای مقابله با تروریست‌های داعشی، تکفیری و عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین به ویژه در ایام اخیر انجام شد.

بنابر اطلاعیه وزارت اطلاعات، از اول خرداد ماه تا ۱۵ تیر ماه سال جاری واحد ضد تروریسم این وزارتخانه با شناسایی هسته‌های متعدد گروهکی و ۷۹ مورد رویارویی مستقیم و ضربه به آن‌ها، ده‌ها نفر از عناصر تروریست و عوامل پشتیبانی و تأمین کنندگان سلاح و مهمات را دستگیر و ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، ۴۱۸۹۵ فشنگ جنگی و تعداد ۹ بمب آماده و مقادیر قابل توجهی مواد پیش ساز بمب را کشف، خنثی و ضبط نمود.

کد خبر 779926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.