آغاز به کار پروازهای الکتریکی عمودی در پاریس

پاریس از نخستین پرواز موفق خارج از بعد آزمایشی هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) در فرودگاه تازه تأسیس خود، سنت سیر لاکول Saint-Cyr-l'École خبر داد که راه را برای توسعه این فناوری در جهان هموار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL)، از آخرین نوآوری‌ها در فناوری حمل‌ونقل هستند که به‌عنوان تاکسی هوایی یا تاکسی پرنده، همچنین هواپیماهای برقی عمودپرواز نیز شناخته می‌شوند. این هواپیماها که با باتری‌ها تغذیه می‌شوند و به‌طور معمول برای حمل دو تا شش مسافر از جمله یک خلبان طراحی شده‌اند، هم‌چون هلیکوپتر شناور می‌شوند و پرواز می‌کنند.

فناوری هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی مدت‌ها تحت آزمایش قرار داشته است، تا اینکه پاریس برنامه‌هایی را برای عملیاتی کردن آن‌ها خارج از بعد آزمایش طراحی کرد و پیش برد. این شهر به‌تازگی میزبان پرواز موفقیت‌آمیز یک هواپیمای خدمه الکتریکی از فرودگاه تازه تأسیس خود، سنت سیرلاکول Saint-Cyr-l'École بود.

تثبیت جایگاه پروازهای شهری هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی زمان می‌برد و نیازمند ارتباطات باز و تلاش‌های بسیار است و پرواز انجام‌گرفته که مرحله اعتبارسنجی عملیاتی eVTOL را آغاز کرد، یک گام مهم برای تبدیل پروازهای الکتریکی به یک هنجار در این شهر و فراتر از آن محسوب می‌شود و شروعی بر ایجاد دانش عملی برای ادغام eVTOL در نقاط عمودی و فضاهای هوایی در کلان‌شهرهای سراسر جهان است.

آغاز به کار پروازهای الکتریکی عمودی در پاریس

آزمایش اعتبارسنجی این پرواز در یک مکان سفارشی و مورد تأیید، مزیت منحصربه‌فردی در جمع‌آوری داده‌های دست اول برای بهبود عملیات هواپیمای شرکت توسعه‌دهنده طرح ارائه می‌دهد.

شرکای طرح هواپیمای خدمه یادشده، پس از موفقیت این پرواز، مرحله تأیید عملیاتی خود را برای مجموعه‌ای از آزمایش‌های پیش تجاری به‌منظور بلوغ اکوسیستم eVTOL در فرانسه آغاز کردند که شامل مانورهای پرواز به و از درگاه عمودی، حمل‌ونقل زمینی، ارتباط با کنترل ترافیک هوایی، شارژ باتری و مدیریت پورت‌های عمودی می‌شود.

دستاورد حاضر حاصل بیش از سه سال تلاش مشترک برای پیشبرد چندین تأییدیه نظارتی در زیرساخت‌ها و هواپیماها در فرانسه است و شامل نقش مشاوره‌ای توسعه‌دهندگان طرح، عملیات فضای هوایی و طراحی زیرساخت‌های مورد نیاز است که بر توسعه ورتی‌پورت آماده برای اجرای عملیات پرواز تأثیر می‌گذارد.

آغاز به کار پروازهای الکتریکی عمودی در پاریس

کد خبر 779787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.