خریداری بیش از یک میلیون تُن گندم از کشاورزان کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان کردستان تاکنون، یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۴۷ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیر سال جاری در استان آغاز شده که تاکنون یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۴۷ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان، یک میلیون و ۹ هزار و ۵۹۹ تُن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: میانگین میزان خرید روزانه گندم در استان ۱۲ هزار و ۲۴۱ تُن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بیجار با ۲۶۱ هزار و ۹۶۵ تن، دهگلان ۱۷۲ هزار و ۹۸۶ تن، قروه با ۱۷۲ هزار و ۶۱۹ تن و دیواندره با ۱۶۶ و ۶۰۰ تن بیشترین میزان خرید را تاکنون در استان داشته‌اند.

صالحی ادامه داد: شهرستان‌های سقز، کامیاران و سنندج نیز در رده‌های بعدی قرار دارند و شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد کمترین میزان را در استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته و ۸۵ درصد از پیش‌بینی صورت گرفته نیز به تحقق پیوسته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 779762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.