تلاش برای موفقیت در مسابقات جهانی رم

رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان گفت: اردوی آمادگی تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشور به منظور آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی جهان آغاز شده است، این مسابقات شهریور سال جاری در رم ایتالیا برگزار خواهد شد.

شهرام اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اردوی آمادگی تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشور به منظور آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی جهان آغاز شده است، این مسابقات شهریور سال جاری در رم ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات اسکیت فری‌استایل هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: در این اردو، ۱۲ ورزشکار شرکت دارند که ۱۰ نفر از آنان از استان اصفهان و دو نفر دیگر از استان البرز هستند.

رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان ادامه داد: قهرمانان استان اصفهان در سال گذشته موفق به کسب دو عنوان قهرمانی جهان شدند؛ رضا لسانی رتبه اول و امیرمحمد سواری رتبه دوم رنکینگ جهانی را به دست آوردند. در بخش بانوان نیز رومینا سالک در جایگاه دوم و ترانه احمدی در جایگاه چهارم جهانی قرار دارند.

اکبری افزود: ورزشکاران ایرانی با رقبای سختی از کشورهای فرانسه، چین، تایوان و ایتالیا روبرو هستند، اما توانسته‌اند رکوردهای قابل توجهی ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسکیت فری‌استایل همیشه در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شده و ورزشکاران اصفهانی نقش پررنگی در این موفقیت‌ها داشته‌اند.

رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان به مسابقات داخل سالن آسیا که در آذر سال جاری برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تیم اسکیت فری‌استایل برای شرکت در این مسابقات در حال آماده‌سازی است.

اکبری بیان کرد: اسکیت فری‌استایل نیازمند کفپوش مناسب است و از این جهت سالن نجف‌آباد بهترین گزینه برای برگزاری اردو بود.

وی در خصوص وضعیت رشته اسکیت در المپیک توضیح داد: اسکیت‌برد تنها رشته اسکیت است که در دو دوره اخیر المپیک اضافه شده و دارای دو مدال طلا برای آقایان و دو مدال طلا برای بانوان است. با توجه به اضافه شدن رشته‌های ورزشی هیجانی مانند دوچرخه‌سواری به المپیک، انتظار می‌رود رشته‌های دیگری از اسکیت نیز به المپیک اضافه شود. در ایران فضای مناسبی برای اسکیت‌برد نداریم، اما امیدواریم با همکاری مسئولان فضای مناسبی برای این رشته المپیکی فراهم کنیم و نماینده‌ای در المپیک لس‌آنجلس داشته باشیم.

وی به محبوبیت این رشته بین جوانان اشاره کرد و افزود: نیازی به تبلیغ این رشته نیست؛ اسکیت در میان چهار یا پنج ورزش پرطرفدار است. این ورزش بین جوانان و نوجوانان محبوب است و به قدری مراجعه‌کننده داریم که گاهی به مشکل برمی‌خوریم و مجبور به استفاده از فضای پارک‌ها برای آموزش می‌شویم.

به گزارش ایمنا، مسابقات جهانی اسکیت فری‌استایل که قرار است در شهریور ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) در رم، ایتالیا برگزار شود یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی در این رشته است؛ این مسابقات هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و در آن، بهترین اسکیت‌بازان فری‌استایل از سراسر جهان به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 779672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.