فعالیت ۴۱ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر برای اربعین ۱۴۰۳

معاون امدادونجات هلال‌احمر استان خوزستان گفت: طرح امدادونجات اربعین با برپایی ٤١ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت، پست موقت و سیار و قرارگاه مرزی در محورهای منتهی به مرزهای استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، امیرعباس نجفی ظهر امروز _شنبه بیستم مرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به آغاز طرح امداد و نجات اربعین حسینی (ع) از شانزدهم مرداد ١٤٠٣ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دو مرز شلمچه و چذابه استان صورت گرفته است.

وی افزود: همزمان با آغاز طرح امداد و نجات اربعین امام حسین (ع)، ٤١ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و پست موقت و سیار و قرارگاه مرزی در محورهای منتهی به مرزهای این استان دایر شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی (ع) ٢٤ پایگاه ثابت جاده‌ای در مبادی ورودی استان و مسیر تردد زائران، ١٥ پست موقت و سیار و دو قرارگاه مرزی با حضور ٨٠٠ نفر امدادگر و نجات‌گر و کارکنان به صورت شبانه‌روزی در قالب ٢٥٠ تیم امدادی با به‌کارگیری ١٥٨ دستگاه خودروی امدادی، چهار تیم موتوری، چهار تیم واکنش سریع، چهار تیم توانای خواهران، دو خودرو بی‌سیم ارتباطات و یک اتوبوس آمبولانس در مرزهای شلمچه و چذابه این استان به زائرین امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

نجفی اضافه کرد: دو فروند بالگرد امدادی هوانیروز نیز با هدف تسریع و عملکرد بهتر در عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین ١٤٠٣ در استان مستقر شده‌اند و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

کد خبر 779669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.