۱۰ سال خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به زائران در اربعین حسینی

شهردار مشهد گفت: سال‌جاری، دهمین سال است که شهرداری در نجف و پایانه مرزی برای حمل‌ونقل زائران پیاده اربعین و نظافت زیر پای زائران شهر نجف و زائران پیاده خدمت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندر شریف، امروز _ شنبه بیستم مرداد_ در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما ایرانی‌ها و شیعه‌ها انتظار می‌کشیم تا محرم و صفر آغاز شود، زیرا محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و پویایی و پیشرفت ما وابسته به محرم و صفر است.

وی افزود: ایام صفر شروع شده و همه چشم‌انتظار اربعین هستیم، اربعینی که با درایت و بصیرت مقام معظم رهبری، پیاده‌روی اربعین مجدد به نحو مطلوبی احیا شد و هر سال به نحو مطلوبی اجرا می‌شود، در سال‌جاری، دهمین سال است که شهرداری در نجف و پایانه مرزی برای حمل‌ونقل زائران پیاده اربعین و نظافت زیر پای زائران شهر نجف و زائران پیاده خدمت می‌کند.

شهردار مشهد ادامه داد: در سال‌جاری حدود هزار نفر از همکاران به خصوص پاکبانان و نیروهای خدمات شهری در آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی عازم می‌شوند، شاید کمترین فرصت زیارت را داشته باشند، اما برای خدمت می‌روند، بلافاصله بعد از اربعین دهه آخر صفر را در مشهد داریم که از روز اربعین با برنامه جاماندگان اربعین در مشهد شروع می‌شود.

قلندر شریف بیان کرد: اگر عشق و دلدادگی نباشد این زحمات نه جایگاهی خواهد داشت و نه مقدر خواهد شد، همکاران ما خستگی‌ناپذیر هستند و ۲۴ ساعته کار می‌کنند، این کاری است که با عشق و دلدادگی انجام می‌شود و نیروهای شهرداری خودشان را خادم زائران و مجاوران می‌دانند.

وی با بیان اینکه انعکاس پیاده‌روی اربعین و خدمات دهه آخر صفر برعهده رسانه‌ها به ویژه صداوسیما است، عنوان کرد: اگر همراهی رسانه و خبرنگاران متعهد همراه با مدیران خادم در نظام جمهوری اسلامی نباشد، هیچ چیزی ثبت و منعکس نشده و مردم آگاه نخواهند شد.

شهردار مشهد در ادامه گفت: رادیو زیارت در مشهد برای ما مشهدی‌ها به صورت ویژه شناخته شده بوده و زمزمه آرامش‌بخشی در گوش ما است. موج اربعین در راستای وظایف رادیو زیارت محقق می‌شود که حرف دل زائران پیاده همچنین جاماندگان را به گوش هم می‌رساند.

قلندر شریف در نهایت گفت: اطلاع‌رسانی به موقع، آگاه کردن زائران و ایجاد شور و نشاط عاشقانه و دلدادگی از طریق رادیو زیارت بسیار تأثیرگذار است. افراد بسیاری دل‌شکسته هستند و نمی‌توانند زائر پیاده شوند، اما این امواج عاشقانه می‌تواند دل آنها را وصل کند.

کد خبر 779655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.