توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین / اهمیت رعایت بهداشت آب و غذا

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از مسائلی که در ایام اربعین بسیار اهمیت دارد و زائران باید به آن توجه کنند، بهداشت آب و غذا است، گفت: افراد باید از میل کردن غذا در ظروف مشترک خودداری کنند و لازم است زائران بشقاب، چنگال، لیوان شخصی همراه داشته باشند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مسائلی که در ایام اربعین بسیار اهمیت دارد و زائران باید به آن توجه کنند، بهداشت آب و غذا است، اظهار کرد: افراد باید از میل کردن غذا در ظروف مشترک خودداری کنند، لازم است که زائران بشقاب، چنگال، لیوان شخصی همراه داشته باشند و پس از هربار مصرف باید ظروف را به خوبی بشویند.

وی افزود: زائران اربعین بهتر است از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند، البته برای نوشیدن مایعات داغ نیز نباید از لیوان یکبار مصرف استفاده شود، همچنین بهتر است میوه‌های دارای پوست مانند سیب و موز که پس از شست‌وشو و پوست گرفتن مصرف می‌شود را میل کنند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه زائران اربعین باید از آب سالم و بسته‌بندی استفاده کنند، تصریح کرد: بهتر است زائران از مصرف سالاد، سبزیجات، ماهی و لبنیات غیرپاستوریزه و هر مواد غذایی که حاوی کشک و سس است، پرهیز کنند.

نامدار خاطرنشان کرد: افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، می‌توانند میوه‌هایی مانند آلو و انجیر خشک که خاصیت ملین دارد، را همراه داشته باشند، همچنین مهم است که از مصرف کنسروهای بادکرده، زنگ زده و کنسروهایی که بوی نامطبوعی دارد، خودداری کنند و قبل از مصرف کنسرو را بجوشانند.

کد خبر 779650

برچسب‌ها