از معرفی هنر خوشنویسی ایران به ۵ زبان تا حمایت از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی

ایمنا از معرفی هنر خوشنویسی ایران به پنج زبان در شبکه تلویزیونی بریکس، حمایت ۴.۵ میلیارد تومان از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی، دریافت پاداش صرفه‌جویی توسط ۱۲ میلیون مشترک، آغاز نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران و اعلام نتایج نهایی شرکت کنندگان در آزمون‌های پایه دهم در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ معرفی هنر خوشنویسی ایران به پنج زبان در شبکه تلویزیونی بریکس می‌رویم، در ادامه نیز حمایت ۴.۵ میلیارد تومان از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی مطرح شده است، همچنین دریافت پاداش صرفه‌جویی توسط ۱۲ میلیون مشترک، آغاز شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران و ‏‬ اعلام نتایج نهایی شرکت کنندگان در آزمون‌های پایه دهم نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از معرفی هنر خوشنویسی ایران به ۵ زبان تا حمایت از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی

معرفی هنر خوشنویسی ایران به ۵ زبان در شبکه تلویزیونی بریکس

این فیلم مستند که در ایران و روسیه فیلمبرداری شده است، برای مخاطبان پرشمار در کشورهای بریکس به نمایش گذاشته خواهد شد؛ این اثر «امیر ولی‌نژاد» کارگردان به کتابخانه محتوای ویدئویی تلویزیون بریکس اضافه می‌شود که شامل فیلم‌ها و برنامه‌های تولیدکنندگان خارجی از جمله برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، آرژانتین و ونزوئلا است.

فیلم نقطه ساخته امیر ولی‌نژاد از تاریخ و هنر خوشنویسی ایرانی می‌گوید که عنصر اصلی آن نقطه است؛ این فیلم مستند سپس به زبان‌های انگلیسی، چینی، اسپانیایی و پرتغالی از طریق پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بریکس در دسترس خواهد بود.
کارگردان این فیلم معتقد است فیلم نقطه، بیننده را با گونه‌ای از هنرهای زیبا مانند خوشنویسی آشنا می‌کند؛ خوشنویسی ایرانی دنیایی خاص و زبان مقدس خاصی است که برخاسته از سنت رونویسی متون قرآن کریم، محبوبیت زیادی پیدا کرده و در عرصه‌های مختلف کاربرد پیدا کرده است.

کسنیا کومیساروا، سردبیر شبکه تلویزیونی بریکس در این پیوند با اشاره به همکاری این شبکه با بیش از ۷۰ رسانه در سراسر جهان گفت: این امر به ما این فرصت را می‌دهد که به طور مداوم مطالب جالبی را مبادله کنیم که نه‌تنها دستور کار اطلاعات ملی را غنی می‌کند، بلکه یک کتابخانه دیجیتال منحصر به فرد از محتوای ویدئویی درباره کشورهای عضو گروه بریکس ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: فیلم نقطه پیش از این جوایز حرفه‌ای زیادی را کسب کرده است و هم اینک در حال آماده‌سازی نخستین نمایش گسترده این فیلم از طریق این شبکه هستیم.

فیلم «نقطه» در سال ۱۳۹۹ با حمایت بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی ابن‌سینا ساخته شده است؛ این بنیاد، نمایندگان جامعه علمی و دانشجویی را گرد هم می‌آورد که به بررسی جنبه‌های مختلف فرهنگ، علم و فلسفه اسلامی بپردازند.

از معرفی هنر خوشنویسی ایران به ۵ زبان تا حمایت از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی

پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی تا ۴.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند

علی‌محمد سلطانی، رئیس بنیاد ملی علم ایران در خصوص حمایت‌های مجموعه بنیاد علم ایران از محققان فعال در حوزه فناوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی اظهار کرد: فناوری‌های نوظهور و آینده‌ساز که رسالت پیشرفت کشور در آن‌ها به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری سپرده شده از مهم‌ترین موضوعاتی است که در بنیاد ملی علم ایران حمایت می‌شوند.

وی افزود: بنیاد علم ایران در هماهنگی با مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و ستادهای فناوری فراخوان‌هایی تخصصی مرتبط با فناوری‌های مختلف آینده‌ساز و تحول‌زا، از جمله حوزه‌های مهم زیست فناوری، هوش مصنوعی و کوانتوم در طول دو سال گذشته منتشر کرده و این برنامه‌های حمایتی در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی علم ایران عنوان کرد: این برنامه‌ها در واقع در راستای حمایت پایه‌ای از توسعه علمی و پژوهشی بیشتر در فناوری‌های تحول ساز و عقب نماندن از دنیا و ایجاد زیرساخت پژوهشی کشور که مقدمه نوآوری‌های آینده‌ساز است، انجام می‌شود تا بتوانیم برای گام‌های بعدی به ویژه ورود به عرصه تجاری‌سازی آماده شویم.

سلطانی در خصوص میزان حمایت‌های مالی از پژوهشگرانی که قصد دارند در حوزه هوش مصنوعی در کشور فعالیت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد علم ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده به ترتیب فراخوان‌هایی را در طول سال اعلام می‌کند، تاکنون دو فراخوان ویژه مربوط به حوزه‌های مشخصی از هوش مصنوعی در اردیبهشت و تیر سال جاری منتشر کرده و از این پس نیز ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه از برنامه این مجموعه برای اعلام فراخوان ویژه دیگر در حوزه هوش مصنوعی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در حوزه‌های پژوهشی در عرصه‌های نوظهور مصمم به گسترش هرچه بیشتر حمایت‌های خود از پژوهشگران و ایده‌پردازان کشور هستیم.

۱۲ میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند

۱۲ میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل گرم سال اظهار کرد: کاهش مصرف برق و کاهش فشار روی شبکه نه‌تنها امکان تأمین برق برای تمام هم‌وطنان را فراهم می‌کند، بلکه احتمال بروز حادثه در شبکه سراسری به شدت کاهش می‌دهد.

وی افزود: هم‌وطنان می‌توانند با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی، قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، رعایت دمای آسایش ۲۴ درجه در کولرهای گازی و خاموش کردن وسایل برقی که در ساعات اوج بار مصرف هیچ‌گونه رفاهی ایجاد نمی‌کنند، به فرزندان خود در صنعت برق برای تأمین برق پایدار یاری برسانند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه از ابتدای خرداد تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیون مشترک معادل ۴۰ درصد مشترکان ضمن کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: به طور کلی شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است و این نشان می‌دهد همچنان ظرفیت بالایی برای صرفه‌جویی در بخش خانگی کشور وجود دارد که امید است در سایه همکاری مشترکان با کمترین مشکل روزهای گرم پیش رو را نیز سپری کنیم.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران آغاز به کار کرد

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران آغاز به کار کرد

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) به‌عنوان بزرگترین و با سابقه‌ترین رویداد حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی کشور طی دو دهه اخیر، از صبح جمعه، نوزدهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) که در سال‌های اخیر، به یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین رویدادهای اقتصادی منطقه خاورمیانه تبدیل شده است، در شانزدهمین دوره خود با ارائه کارگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های تخصصی، نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و آگاهی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ایفا خواهد کرد.

در ابتدای این مراسم افتتاحیه، در تشریح اهداف دنبال‌کننده این نمایشگاه تاکید شد: ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های کشور در زمینه صنعت مالی، آشنایی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی با آخرین تکنولوژی روز جهان در موضوع نمایشگاه، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی، جمع‌آوری نقدینگی‌های سرگردان در جامع و سوق‌دهی به مسیرهای سازنده از طریق پس‌انداز در بانک‌ها، سرمایه‌گذاری در بورس و اعتماد به بیمه و امنیت حاصل از آن؛ توسعه مبادلات بازرگانی، فناوری مابین شرکت‌کنندگان از یک طرف و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان از طرف دیگر، آموزش در جهت ایجاد و توسعه کانال‌های ارتباط مالی بین بانک‌ها و سازمان سرمایه‌گذاری داخلی با طرف‌های خارجی، ارتقای کیفیت فعالیت بانکداری، بیمه و بورس در ارتباط با نحوه ارائه خدمات به مخاطبین، توسعه اشتغال از طریق توسعه صنایع و خدمات؛ آشنایی مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور در بخش دولتی و خصوصی با توانمندی‌ها و دستاوردهای دست‌اندرکاران، انتقال اطلاعات و تکنولوژی‌های روز دنیا به واسطه برگزاری انواع کارگاه‌ها و همایش‌های علمی – بازرگانی در حوزه موضوع نمایشگاه و توسعه صنایع و خدمات موضوع نمایشگاه در حوزه‌های مکانیزه نمودن و استفاده از فن‌آوری‌های حوزه IT است.

اعلام نتایج نهایی شرکت کنندگان در آزمون‌های پایه دهم

اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه دهم

نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه دهم خرداد ۱۴۰۳، از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش اعلام شد.

دانش آموزان پایه دهم می‌توانند کارنامه تحصیلی خود را در نشانی اینترنتی my.medu.ir، ملاحظه و در صورت نیاز برای شرکت در آزمون‌های درس یا دروسی که در خرداد موفق به اخذ نمره قبولی نشده‌اند، به مدرسه مراجعه و برای آزمون نوبت تابستان ۱۴۰۳ ثبت‌نام کنند.

کد خبر 779630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.