اسرائیل از بمب‌های ۲ هزار پوندی برای بمباران مدرسه الدرج استفاده کرده است

به گفته منابع رسانه‌ای در غزه ارتش اسرائیل از سه بمب به وزن هر کدام ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷ کیلوگرم) در حمله خود به مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از الجزیره، اسماعیل الثوابطه، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه به الجزیره گفته است که ارتش اسرائیل از سه بمب به وزن هر کدام ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷ کیلوگرم) در حمله خود به مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه استفاده کرده است.

در این حمله بر اساس آخرین آمار دست کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که عموم آنها کودکان و سالخوردگان بوده‌اند و انتظار می‌رود این تعداد در حالی که بیمارستان الاهلی برای مقابله با جراحات شدید ناشی از حمله تلاش می‌کند، افزایش یابد.

الثوابطه افزود که اسرائیل از حضور آوارگان در داخل مدرسه آگاه بوده است.

اسرائیل از بمب‌های 2 هزار پوندی برای بمباران مدرسه الدرج استفاده کرده است

الجزیره گزارش می‌دهد که علاوه بر افرادی که در داخل نمازخانه مدرسه در جریان این حمله کشته شدند، دیگران از جمله زنان و کودکان در کلاس‌های درس مجاور با اصابت ترکش‌های بمب کشته شدند.

بسیاری از قربانیانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند، به شدت خونریزی دارند و یا به دلیل آتش سوزی ناشی از بمباران به شدت سوخته‌اند.

به گزارش شاهدان کارکنان بیمارستان آنقدر منابع کمی دارند که مجبور می‌شوند از مواد بازیافتی برای معالجه مجروحان استفاده کنند - موادی که در حالت عادی باید دور ریخته شوند.

به گفته خبرنگار الجزیره بسیاری از اجساد متوفی که آورده شده‌اند به سختی قابل تشخیص هستند، بنابراین بستگانی که در بیمارستان در جستجوی عزیزان خود هستند در تلاش برای یافتن راهی برای شناسایی آنها هستند.

به گزارش ایمنا، ارتش رژیم جنایتکار صهیونیستی صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد.

کد خبر 779595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.