مدیریت هوشمند آب به روش باغ وحش بارسلونا

باغ وحش بارسلونا کارخانه احیای آب را با الهام از طبیعت برای استفاده هوشمندانه از آب احداث می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دمای هوای باغ وحش بارسلونا ۳ درجه کمتر از بقیه شهر است و این تنها یکی از اثرات ملموس ایجاد یک اقدام سبز است که رفاه و آسایش حیوانات این مرکز را تنظیم می‌کند.

باغ وحش بارسلونا بسیار مراقب مصرف آب خود است به‌حدی که توانسته است ۶۰۰ مترمکعب مصرف آب را از سال ۲۰۱۸ کاهش دهد؛ از ۱۵۰۰ مترمکعب به ۹۰۰ مترمکعب. با این حال، این کاهش به معنای تشنگی و کم‌آب نگه داشتن حیوانات نیست بلکه در مورد استفاده مجدد از آب به روشی هوشمندانه‌تر و سازماندهی شده است.

رویکرد هوشمند آب در باغ وحش بارسلونا چگونه است؟

آخرین نوآوری در این زمینه، همانطور که توسط مدیریت باغ وحش اعلام شده، قرار دادن یک کارخانه آزمایشی بازیافت آب خواهد بود که با استفاده از روشی که به طور طبیعی در اکوسیستم‌های مرطوب مانند تالاب‌ها وجود دارد، آب مورد استفاده در پاکسازی محوطه باغ وحش را فیلتر می‌کند.

باغ وحش بارسلونا با موفقیت توانسته مصرف آب را کاهش دهد

نیروگاه بازسازی آب پروژه‌ای است که از طریق برنامه LIFE اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود. این کارخانه با استفاده از سیستمی شبیه به تالاب‌ها که در آن گیاهان و میکروارگانیسم‌ها به عنوان سیستم‌های تصفیه طبیعی عمل می‌کنند، کار خواهد کرد. آب تصفیه‌شده در خود باغ وحش برای آبیاری، تمیز کردن یا پر کردن مجدد حوضچه‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان آب آشامیدنی استفاده نمی‌شود.

رویکرد هوشمند آب در باغ وحش بارسلونا چگونه است؟

سیتو آلارکون، کارخانه آب احیاکننده جدید که انتظار می‌رود در تابستان ۲۰۲۵ شروع به کار کند، همچنین فضایی برای آموزش مردم در مورد اهمیت اقلیم مناطق مرطوب خواهد بود که یک اکوسیستم در معرض تهدیدی است که اهمیت زیادی در چرخه آب دارد.

این کارخانه در کنار حوضچه‌های آب قرار خواهد گرفت و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک نحوه فیلتر شدن آب را ببینند. این رویکرد به عنوان ابزاری برای آموزش و افزایش آگاهی در مورد نیاز به بهبود مدیریت آب نیز عمل خواهد کرد.

رویکرد هوشمند آب در باغ وحش بارسلونا چگونه است؟

کد خبر 779592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.