کسری ۶۰ درصدی نیروی حفاظتی منابع طبیعی خوزستان / لزوم استقرار دائمی بالگرد برای مهار آتش

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد کسری نیروی حفاظتی داریم گفت: مشکل اصلی خوزستان در زمان وقوع آتش‌سوزی نبود بالگرد مستقر است و زمان آتش‌سوزی باید با استان‌های دیگر برای اعزام بالگرد هماهنگی کنیم که سبب از دست دادن زمان طلایی می‌شود.

عزیز قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان با اشاره به گرمای هوا و وضعیت آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع خوزستان اظهار کرد: برای مهار آتش در جنگل‌ها و مراتع خوزستان کمبودهایی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی داریم.

وی افزود: خوزستان سومین استان زاگرسی کشور با بیش از یک میلیون هکتار جنگل طبیعی و دو و نیم میلیون هکتار مراتع است. از سوی دیگر بیشتر جنگل‌های خوزستان هم در مسیرهای صعب‌العبور و کوهستانی زاگرسی قرار دارند که دسترسی به این مناطق بسیار سخت و زمان بر است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: مشکل اصلی خوزستان در زمان وقوع آتش سوزی این است که بالگرد در خوزستان مستقر نیست و زمانی که حریق رخ می‌دهد باید با استان‌های دیگر برای اعزام بالگرد هماهنگی کنیم که این کار زمان بر است و زمان طلایی را از ما می‌گیرد.

قلاوند اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای استقرار بالگرد انجام دادیم و استاندار نیز با وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه کرد. چند بار بالگرد به صورت موقت در خوزستان استقرار پیدا کرد اما استقرار دائمی بالگرد نیاز است تا هر لحظه که نیاز داشتیم از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طبق سرانه ابلاغ شده حدود ۶۰ درصد کسری نیروی حفاظتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر نبود بالگرد، کمبود شدید نیروی انسانی و کمبود تجهیزات اطفای حریق از دیگر مشکلات است که باید رفع شوند.

کد خبر 779584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.