شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

در چهاردهمین روز از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمایندگان کشورمان در عین شایستگی و عملکرد خوبی که داشتند، نایب قهرمان شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان روز گذشته _جمعه نوزدهم مرداد_ در چهاردهمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط نمایندگان کشورمان مسابقاتی را پشت‌سر گذاشته‌اند که در ادامه عملکرد و نتایج آن‌ها را می‌خوانید.

شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد یونس امامی در نخستین رقابت ۹ بر چهار مقابل فرانک چامیزو از ایتالیا پیروز شد.

وی در دور بعد به مصاف نودیم از گینه بیسائو رفت، ۱۰ بر صفر پیروز شد.

در ادامه در مرحله یک چهارم نهایی با کایل دیک از آمریکا رقابت کرد و نتیجه را ۱۱ بر یک واگذار کرد و در نهایت با توجه به شکست حریف خود در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تاکاتانی از ژاپن، یونس از گردونه مسابقات کنار رفت.

شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

در وزن ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری میرمصطفی جوادی در حرکت یک‌ضرب خود ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۴ کیلوگرم شد، وی در دومین حرکت خود درخواست وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را داشت که در مهار این وزنه نیز موفق بود.

نماینده کشورمان در سومین حرکت در مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم ناموفق بود تا با ۱۶۸ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

در پایان حرکت یک‌ضرب، کارلوس نازار از بلغارستان با ۱۸۰ کیلوگرم، ییسون لوپز با ۱۸۰ کیلوگرم از کلمبیا و مارین روبو از مولداوی با ۲۷۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

آنتونیو پیتزولاتو با ۱۷۲ کیلوگرم از ایتالیا و آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان نیز با ۱۷۰ کیلوگرم در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار داشتند.

جوادی در نخستین حرکت دوضرب، وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را بالای سر برد. در دومین حرکت خود وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را انتخاب کرد تا در صورت بالا بردن رکورد جدید حرکت دوضرب المپیک را به نام خود ثبت کند، اما در مهار این وزنه ناموفق بود. در حرکت سوم نیز در مهار این وزنه ناموفق بود تا در مجموع با ۳۷۲ کیلوگرم در جایگاه پنجم المپیک قرار بگیرد.

شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در دور نخست با نتیجه پنج بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست پیدا کرد.

در دور بعد با دسی از کانادا پیکار کرد و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد.

در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف طاها آک گول از ترکیه رفت، دو بر یک پیروز و فینالیست شد.

زارع امشب از ساعت ۲۱:۳۵ در دیدار فینال رقابت می‌کند.

شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید.

در دور بعد به مصاف داورن کوراگلیف از یونان رفت و ۹ بر چهار پیروز و راهی نیمه‌نهایی شد. در این مرحله به مصاف امینه از سن مارینو رفت، هفت بر یک پیروز و فینالیست شد.

حسن یزدانی در فینال به مصاف رمضان‌اف از بلغارستان رفت و با توجه به مصدومیتی که داشت نتوانست عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارد، در نهایت و باوجود شایستگی با نتیجه هفت بر یک شکست خورد و نایب قهرمان المپیک شد.

شب نقره‌ای ایران در المپیک پاریس

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم تکواندو در نخستین مبارزه به مصاف جسوربک جایسانوف از ازبکستان رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

در رقابت دوم به مصاف السیو از ایتالیا (نفر اول رنکینگ جهانی) رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

در نیمه‌نهایی به مصاف سئو از کره‌جنوبی رفت، نتیجه دو بر یک پیروز و فینالیست شد.

برخورداری در فینال به مصاف کتوسی از تونس رفت، دو بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نایب‌قهرمان المپیک شد.

کد خبر 779532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.