هوای گیلان هفته آینده آفتابی و گرم است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی هفته آسمان استان در بیشتر ساعات صاف تا نیمه ابری و افزایش دما پیش بینی می شود، البته گاهی رشد ابر و وزش باد نیز خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سید محمد تقی سدیدی شب گذشته_جمعه نوزدهم مرداد_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان نیمه ابری و مه آلود بود و بر اساس هشدار زرد صادر شده، همانطور که انتظار داشتیم در برخی نقاط استان رگبار باران همراه با رعد و برق در مناطقی همچون املش، اسطلخ، رودسر، لنگرود و رشت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در گیلان با ۲۵ میلیمتر در املش ثبت شده است، افزود: امروز استان با کاهش نسبی دما مواجه بود و دمای رشت از ۲۸ درجه بالاتر نرفت و نسبت به روز گذشته پنج درجه ختک تر بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان دهنده آن است که از فردا تا پایان هفته آینده، جریانات کم و بیش ناپایدار از گیلان عبور می‌کند و طی هفته آسمان استان در بیشتر ساعات صاف تا نیمه ابری و افزایش دما پیش بینی می‌شود، البته گاهی رشد ابر و وزش باد نیز خواهیم داشت.

سدیدی با بیان اینکه دمای هوای مناطق مختلف استان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود، تصریح کرد: طی هفته آینده با اینکه سامانه بارشی فعالی را در گیلان نداریم اما احتمال دارد در برخی نقاط لستان به طور موقت رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق خصوصاً در ساعات عصر و شب را شاهد باشیم.

وی ادامه: البته بازش ها به شکل گسترده، شدید و قابل ملاحظه نیست و تنها در بعضی از نقاط استان اتفاق خواهد افتاد، از این رو کشاورزان نگرانی نداشته باشند اما با توجه به اقلیم خاص گیلان و تغییر الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، به کشاورزان توصیه می‌کنیم؛ طی هفته‌های آینده خبرهای هواشناسی را دنبال کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: شرایط دریای خزر طی فردا برای فعالیت‌های دریایی مناسب است، اما از روز یکشنبه دریا مواج خواهد شد.

کد خبر 779527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.