لزوم شتاب‌بخشی به تولید مسکن در شهرهای جدید

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم شتاب‌بخشی به تولید مسکن به ویژه در شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: هم راستا با افزایش جمعیت نیاز به تولید مسکن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، نادرقلی ابراهیمی روز _جمعه نوزدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح‌های تأمین مسکن در تحقق مهار تورم و رشد تولید مؤثر است.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن در محدوده قانونی شهر اراک گسترش نیافت و توسعه پیدا نکرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه شهر باید متناسب با طرح تفصیلی و افزایش جمعیت توسعه شهر صورت گیرد، اما مسکن تولید نشده و یکی از راهکارهای برون‌رفت از این مشکل مسکن ملی است.

ابراهیمی بر لزوم شتاب‌بخشی به تولید مسکن به ویژه در شهرهای جدید تاکید کرد و ادامه داد: هم راستا با افزایش جمعیت نیاز به تولید مسکن وجود دارد.

وی اضافه کرد: در قانون تولید و جهش مسکن ملی به میزان آورده، صورت و ضوابط اجرایی آن پرداخته شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتهای دولت دوازدهم برای طرح ۸۱۱۲ واحدی تصمیماتی اتخاذ و این پروژه به یک پیمانکار واگذار شد.

ابراهیمی تاکید کرد: در قانون جهش مسکن ملی تهیه زمین برای ساخت رایگان لحاظ شده است، اما با بی دقتی احداث این واحدها در زمین‌های اوقاف دیده شد که برای شهروندان هزینه‌ای مضاعف ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اقدامی سه پیمانکار دیگر به این پروژه اضافه شد و منابع تسهیلاتی لازم برای این پیمانکاران هنوز فراهم نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است و بدون شک بعد از استقرار هیئت دولت پیگیری می‌شود و باید پول‌های اضافی به مردم بازگردانده شود.

ابراهیمی افزود: در صورتی که مسیر تأمین مالی و تسهیلاتی این پروژه زودتر باز شود، این مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک رأی اعتماد به وزرا کارآمدی هر وزیر در اجرای برنامه هفتم توسعه است، خاطرنشان کرد: هیچ بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید وجود ندارد، وزرا باید بر اساس معیارهایی که وجود دارد، انتظارات مردم را برآورده کنند و هر وزیر باید با راهبردهای مشخص بتواند برنامه هفتم را اجرا کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی برای رأی اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، تقاضاهای این استان را در نظر می‌گیرند.

ابراهیمی تاکید کرد: برای انتصاب مدیران استانی مواردی وجود دارد که باید با هماهنگی مجمع نمایندگان انجام گیرد و معیارهایی در این زمینه مشخص شده است که بر اساس آن باید اقدام شود.

وی تصریح کرد: از هفته آینده مجلس باید به موضوع رأی اعتماد وزرا بپردازد تا کابینه جدید تشکیل شود، زمانی که نمایندگان وارد مجلس دوازدهم شدند، برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ مصوب و به شورای نگهبان رفته بود و به نوعی نمایندگان فرصتی برای حضور و نقش‌آفرینی در این برنامه را نداشتند، اما دست و روی دست نگذاشتیم و فرصت‌های جدیدی برای کشور و استان مرکزی ایجاد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از ابلاغ بودجه به دولت، تولید مواد پروتئینی از محل واردات نهاده‌های دامی با هماهنگی کمیسیون بودجه، کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس اخذ شد که در راستای آن یک درصد از عوارض واردات به تولید ۵۰ هزار تن گوشت قرمز برای نخستین‌بار با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

ابراهیمی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی همه تلاش خود را در برای رفع مشکلات مردم این استان، منفعت رسانی، آرامش و معیشت آنها به کار گرفته و اولویت‌های ملی و استانی در ۱۲ شهرستان ملاک پیگیری و کار مجمع نمایندگان استان مرکزی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جدول بند "ج" یک فرصت ۸۷۰ میلیارد ریالی برای راه‌های روستایی، عشایری، مسکن محرومان، توسعه مدارس، آب روستایی و عشایری و آبخیزداری در نظر گرفته شده که رقم بزرگی به شمار می‌رود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رفع آلایندگی نیروگاه شازند، چند بازدید میدانی با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام و مقرر شد پروژه‌های فناورانه در نصب مشعل‌ها، موضوع بویلرها و خروجی این واحد انجام شود و کنسرسیومی تشکیل شده که امید می‌رود هفته آینده قرارداد آن امضا شود.

ابراهیمی با اشاره به تعرض رژیم صهیونیستی به حرمت و جایگاه خبرنگاران، افزود: ۱۶۶ خبرنگار در جنگ غزه مظلومانه به شهادت رسیدند، یکی از مصادیق مهم پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی، حفظ جایگاه و جان خبرنگاران است.

وی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران بزرگترین، اثربخش‌ترین و مؤثرترین اقشار جامعه هستند که برای افزایش آگاهی جامعه نقش مؤثری بر عهده دارند.

کد خبر 779520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.