بررسی علت کم شدن صدای ایرپاد و انواع هندزفری بلوتوثی

در این مقاله 0 تا 100 دلایل کم شدن صدای ایرپاد را برای شما شرح دادیم و راه‌حل‌های لازم را هم برای رفع این اختلال نوشتیم تا بدون صرف هزینه خودتان این مشکل را حل کنید.

به دلیل افزایش قیمت هندزفری بی سیم افراد کمتر از قبل توانایی خرید مجدد آن را دارند. لذا در زمانی که اتفاق ناراحت‌کننده مثل کم و زیاد شدن صدای ایرپاد اتفاق میافتد، افراد به تعمیر و رفع این ایراد میپردازند. ایرپاد به لطف صدای باکیفیتی که دارد و همینطور راحتی در استفاده، از محبوب‌ترین لوازم‌جانبی در میان تکنولوژیهای‌ روز دنیا بهشمار میرود؛ اما ممکن است بعد از خرید آن با مشکلاتی همچون کم شدن صدای ایرپاد مواجه شوید. در این مقاله سعی داریم تا پاسخگوی سوال چرا صدای ایرپاد کم شده باشیم.

سیستم عامل قدیمی

وجود یک سیستم‌عامل قدیمی اولین دلیل کم شدن صدای ایرپاد شیائومی، سامسونگ و اپل بهشمارمیرود. برای رفع این مشکل اطمینان حاصل کنید که ایرپاد شما حتما به آخرین نسخه سیستم‌عامل به‌روز شده باشد. برای این منظور به قسمت تنظیمات موبایل خود بروید و در بخش نرم‌افزار اطلاعات، آخرین به‌روزرسانی دستگاه را بررسی کنید. جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۳ قیمت قابل توجهی در میان ایرپادها دارد. با خرید این محصول یا یک هندزفری جدید، این مشکل را نخواهید داشت.

منبع صوتی بی کیفیت

دومین دلیل کم شدن صدای ایرپاد سامسونگ و دیگر برندها ممکن است مربوط به خود منبع صوتی باشد. مثلا برای پیداکردن دلیل کم شدن صدای ایرپاد qcy t13 ، ابتدا آهنگ یا برنامه‌های مختلف را امتحان کنید. اگر اختلال صدایی آن برطرف نشد، آن‌گاه می‌توانید به‌سراغ بقیه گزینه‌ها بروید.

تنظیمات EQ اشتباه در برنامه

تنظیمات EQ در برنامه، موسیقی یا پادکست می‌تواند علتی برای کاهش صدا باشد. با خاموش‌کردن EQ یا تنظیم مجدد آن احتمال بهبودی در وضعیت صدا وجود دارد.

کثیف بودن ایرپاد، عامل کم شدن صدای ایرپاد در اندروید و اپل

بررسی علت کم شدن صدای ایرپاد و انواع هندزفری بلوتوثی

ایرپادهای شما به‌طور دائم در معرض جرم گوش، گردوغبار و سایر آلودگی‌ها هستند. این موارد با انسداد دریچه‌های اسپیکر می‌تواند دلیل کم شدن صدای یکی از ایرپادها یا هر 2 آن‌ها شود. برای رفع این مشکل، ایرپاد خود را با استفاده‌ از پارچه‌ای نرم و بدون پرز تمیز کنید. فراموش نکنید که قیمت ایرپاد اپل شما بالاست؛ پس هنگام تمیزکردن آن محتاط باشید تا خرابی در آن رخ ندهد.

اتصال ضعیف بلوتوث

اتصال ضعیف و ناپایدار بلوتوث می‌تواند منجر به کم شدن صدای ایرپاد qcy و سایر مدل‌های هندزفری در سایر برندهای شود. برای رفع این مشکل، اتصال ایرپاد را قطع کرده و دوباره مجددا به دستگاه وصل شوید. سپس طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. تنظیمات را باز کنید؛
  2. روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید؛
  3. روی نماد (i) در کنار ایرپاد ضربه بزنید؛
  4. تا انتها پایین بروید و روی گزینه (Forget This Device) کلیک کنید.

روشن بودن Reduce Loud Audio

تنظیماتی با عنوان «کاهش صدای بلند» برای کم شدن صدای یکی از گوشی های ایرپاد وجود دارد. این تنظیم به‌طور پیش‌فرض خاموش است؛ اما جهت بررسی روشن ‌بودن آن باید پیرو مراحل زیر به رفع مشکل کم شدن صدای ایرپاد خود بپردازید. ابتدا به تنظیمات رفته پس از انتخاب گزینه (Sounds & Haptics) در قسمت پایین روی ایمنی هدفون ضربه زده و سپس بررسی کنید که (Reduce Loud Audio) خاموش است یا خیر.

کم شدن صدای (فقط) یکی از گوشی های ایرپاد چه دلایلی ممکن است داشته باشد؟

بررسی علت کم شدن صدای ایرپاد و انواع هندزفری بلوتوثی

اگر با کم شدن صدای ایرپاد سمت چپ یا راست مواجه شدید، می‌توانید از روش‌های زیر دلیل آن را بررسی کنید.

  • ایرپاد را به‌مدت 30 ثانیه شارژ کنید
  • ایرپاد را ریست کنید
  • ایرپاد را تمیز کنید

اگر راه‌حل‌هایی که در بالا ارائه دادیم کمکی نکرد، روشهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانند توضیحی بر علت کم شدن صدای ایرپاد سمت راست یا چپ باشند.

  • روشن بودن صدای Spatial

ویژگی Spatial Audio به شما در تجربه صدای ۳ بعدی کمک می‌کند. البته کم شدن صدای ایرپاد هایلو و انواع دیگر ایرپادها ممکن است بهدلیل این مشکل نباشد. به‌منظور غیرفعال‌سازی این قابلیت میتوانید به روش زیر عمل کنید.

  1. ایرپاد را در گوش خود قرار دهید؛
  1. سپس از Control Center روی نوار صدا ضربه بزنید و نگه دارید؛
  2. در نهایت از بین گزینه‌های روشن و خاموش، یکی را انتخاب کنید.
  • بالانس نبودن صدا

علت کم شدن صدای ایرپاد اندروید میتواند ناشی از ایجاد صدای نامناسب بین هدفون چپ و راست باشد. برای رفع این مشکل کافی است به تنظیمات (accessibility) در گوشی خود بروید و اطمینان حاصل کنید که تعادل صوتی بین هر 2 ایرپاد به‌شکلی یکنواخت برقرار باشد. بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به تنظیمات بروید؛
  2. روی گزینه (Accessibility) کلیک کنید؛
  3. در پایین روی گزینه (Audio & Visual) ضربه بزنید؛
  4. به پایین اسکرول کنید و نوار Audio Balance را به وسط بکشید.
  • کاهش صدای ایرپاد به دلیل نویز

روشن یا خاموش‌کردن با حذف نویز می‌تواند در هنگام گوش‌دادن به موسیقی یا پادکست به رفع مشکل کم شدن صدا ایرپاد سمت راست هایلو یا چپ این هندزفری کمک کننده باشد. برای تغییر قابلیت Noise Cancellation مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به Control Center بروید؛
  2. نوار صدا را فشار دهید و نگه دارید؛
  3. روی «کنترل نویز» ضربه بزنید؛
  4. «حذف نویز» را تغییر دهید.
  • اختلال در محل قرار گرفتن هدفون ها

Headphone Accommodations به مجموعه‌ای از تنظیمات برای سفارشی‌کردن صدا در هدفون‌های اپل گفته می‌شود. این تنظیمات علاوه‌بر رفع مشکل کم شدن صدا در یکی ایرپادها امکان افزایش حجم صدا را نیز میسر می‌کند. بدین منظور لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ایرپاد را در گوش خود قرار دهید؛
  2. به تنظیمات مراجعه کنید؛
  3. روی گزینه (Accessibility) کلیک کنید؛
  4. گزینه صوتی و تصویری را انتخاب کنید؛
  5. روی Headphone Accommodations ضربه بزنید؛
  6. با کشیدن نوار لغزنده از « Slight» تا « Strong» صدا را تقویت کنید.

جمع‌بندی

اغلب پس از مدتی استفاده از ایرپاد متوجه ممیشوید که حجم صدای آن رو به کاهش است. مشکلاتی که ممکن است منجر به بروز این اتفاق شود را به تمامی در این مطلب توضیح دادیم. مشکل زیاد و کم شدن صدای ایرپاد ممکن است از نسخه سیستم‌عامل هدفون شما باشد. لذا برای اینکه پس از خرید ایرپاد با مشکلاتی از این دست مواجه نشوید به شما توصیه میکنیم از فروشگاههای معتبر ایرپاد خود را خریداری کنید.

کد خبر 779495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.