پای سوپرجاذب هوشمند برای مدیریت آب در سیزدهمین نمایشگاه مدیریت شهری باز شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: بسیاری از کشورهای دنیا با روش شیمیایی سوپرجاذب‌ها را تولید می‌کنند که عوارض زیادی دارد، اما در سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان، انقلابی که در مدیریت آب با سوپر جاذب هوشمند ایجاد کرده‌ایم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام کسرایی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: در شرکت تجارت بین الملل قم گستر از روش‌های روز از جمله سامانه‌های پرتودهی و شتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌کنیم، محصولاتی که در دنیا به ما نمی‌رسد یا با قیمت بسیار گزاف در اختیار کشور قرار می‌گیرد و دانش فنی آن در اختیار ما نیست را توسط تیم تحقیقاتی تولید کردیم.

وی افزود: بیشتر روی تغییر ساختار مولکولی فعالیت می‌کنیم، در حال حاضر در نمایشگاه سوپرجاذب را ارائه کردیم که بسیاری از کشورهای دنیا با روش شیمیایی تولید می‌کنند و تنها آلمان و فرانسه با روش پرتودهی تولید می‌کردند که قیمت بالایی دارد، ایران سومین کشوری است که سوپرجاذب‌ها را تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت تجارت بین‌الملل قم‌گستر تصریح کرد: سوپرجاذب‌ها قدرت جذب آب بسیاری بالایی دارند و ضرایب آن با x مشخص می‌شود، نمونه فرانسوی که در بازار وجود دارد و تا پیش از این بهترین نمونه بود X100 است در حالی که محصول ما از X250 تا x۷۰۰ است، در واقع ۲۵۰ تا ۷۰۰ برابر وزن خود می‌تواند آب ذخیره کند.

کسرایی با بیان اینکه موارد مصرف سوپرجاذب‌ها در کشاورزی و محصولات آرایشی، بهداشتی و صنایع است، گفت: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد مصرف آب، ۴۰ تا ۸۰ درصد مصرف کود را کاهش می‌دهد و بین ۳۰ تا ۸۰ درصد بهره‌وری و میزان محصول را افزایش می‌دهد، همچنین سوپرجاذب‌ها در صنعت پتروشیمی و نفت مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: سوپرجاذب‌ها در آمریکا از سال ۱۹۶۰ تولید شده است و نمونه‌ای که هم‌اکنون در ایران تولید می‌شود، از لحاظ کیفی در دنیا رتبه اول را دارد و تمام کار تولید آن توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی انجام شده است که هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارد.

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل قم‌گستر با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار واردات سوپرجاذب‌ها به کشورمان انجام شده است که با راه‌اندازی که با راه‌اندازی خط تولید این محصول تولید این محصول کشور از واردات آن بی‌نیاز شده است، افزود: کشورهای همسایه برای محصولات کشاورزی و آرایشی بهداشتی خواهان این محصول هستند، چرا که قیمت آن رقابت خوبی با نمونه خارجی دارد و کیفیت بسیار عالی دارد، در حال حاضر تولید ما پاسخگوی نیاز است و می‌توانیم از خروج ۶۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم، همچنین می‌توانیم حداقل ۱۲۰ میلیون دلار محصول صادر کنیم.

کد خبر 779437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.