بهبود سفره مردم اولویت دولت چهاردهم باشد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بهبود سفره مردم در اولویت دولت چهاردهم قرار گیرد، گفت: شرایط معیشت مردم برای دولت‌مردان جدید اهمیت داشته باشد تا وضعیت آسایش و رفاه مردم بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _جمعه نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: جلوی ظلم، پارتی‌بازی، حرام‌خواری، بداخلاقی، نامهربانی، غیبت، تهمت و هر چیزی که باعث اختلاف می‌شود را بگیریم و صفا، صمیمیت و برادری را تقویت کنیم و اینها همان تقوای الهی است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود: صنایع کوچک، خانگی و روستایی فرصت بسیار مناسب برای تقویت اقتصاد کشور است و در سالروز حمایت از صنایع کوچک این حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دولت‌ها کم‌کم در حال پی بردن به اهمیت صنایع کوچک هستند، گفت: چرا که این صنایع در بهبود اشتغال، بهتر شدن سفره مردم، تقویت اقتصاد کشور و تولید خوب و فاخر مؤثر است و سرمایه به حساب می‌آید، اما همچنان آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: متأسفانه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که روستاها مصرف‌کننده شده‌اند و باید تلاش کنیم تولیدات روستایی و خانگی احیا شود و نباید تولیدکنندگان را مصرف کننده خالص کنیم و احیای این مهم نیازمند همت همه مسئولان است؛ تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته، اما راه نرفته نیز در این حوزه بسیار زیاد است.

وی با یادآوری فرارسیدن سالروز جدایی بحرین از ایران تصریح کرد: بگوییم سالروز خیانت پسر رضاخان و ایادی آن‌ها فرارسیده است، چرا که آن‌ها آمدند در راستای منافع غرب بحرین را به دشمن تقدیم کردند و این خیانت و خسارت دل انسان را به درد می‌آورد و بحرین که یکی از استان‌های ایران بود را به دست اجانب دادند و امیدواریم خدا شر دشمنان را کم کند و مسلمانان یار و یاور هم باشند تا این خسارت‌ها جبران شود.

موفقیت دولت موفقیت همه ملت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: فقط معرفی وزرا به مجلس باقی مانده است تا بعد از تأیید مجلس وزرا قانونی بشوند؛ امید است مجلس نهایت همکاری را دارد، چرا که رهبری سفارش خاص فرمودند و تأکید کردند که موفقیت دولت موفقیت همه کشور و ملت است.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه بهبود سفره مردم در اولویت دولت چهاردهم قرار گیرد، افزود: همه باید برای موفقیت دولت دعا کنیم، البته دولت مردان هم باید مردم را ببینند و به مردم احترام بگذارند، وعده‌هایی که داده‌اند را مورد توجه داشته باشند، شرایط معیشت مردم دولتمردان جدید اهمیت داشته باشد، فقر، گرفتاری و مسکن مدنظرشان باشد تا وضعیت آسایش و رفاه مردم بهتر بشود.

وی با بیان اینکه شیرینی اخراج آمریکایی‌ها از ایران را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم، تصریح کرد: یکی از مطالب خوشحال کننده، اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان بود و در سوریه هم در شرف کامل شدن است و در عراق نیز تا حدود زیادی این مهم افتاده و در حال کامل شدن است.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: در نیجر نیز آمریکایی‌ها در حال خارج شدن هستند و شرایط فرانسوی‌ها همین‌گونه است و این مهم افزایش قدرت مسلمانان را در این کشورها نشان می‌دهد و ان‌شاءالله آمریکایی‌ها به تدریج باید از منطقه بساط خود را جمع کنند و به خاطر این نعمت خدا را شکرگزار هستیم.

ستون فقرات اسرائیل شکست

آیت‌الله عابدینی در ادامه صحبت‌های خود شهادت ناجوانمردانه اسماعیل هنیه را به ضرر صهیونیست‌ها دانست و گفت: جانشینی اسماعیل هنیه یحیی سنوار است که هیبت صهیونیست‌ها را شکست و احساس بدبختی را به آنها داد. بنابراین با تدبیری که این سردار بزرگ اسلام دارد و تاکنون هم مقاومت اسلامی را با قدرت پیش برده، شاهد نابودی صهیونیست‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: مرگ اسرائیل را بیش از هر زمان دیگری نزدیک می‌بینیم، آنها دچار مشکلات ترکیبی هستند، درد صهیونیست‌ها یک درد نیست، یک درد آنها اختلافات داخلی است که تظاهرات گسترده‌ای علیه حکومتشان دارند، در دولتشان هم اختلاف دارند و وضعیت اقتصادی‌شان بسیار شکننده شده و ستون فقراتشان شکسته شده است.

امام جمعه شهر قزوین با ذکر اینکه مشکل جدی دیگر آنها سیل جمعیت یهودی است که با عجله در حال ترک اراضی اشغالی هستند، گفت: این جمعیت بزرگ به کشورهایی می‌روند که از آنجا آمده‌اند و این مهم عامل دیگری برای نابودی اسرائیل است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: نفرت جهانی علیه صهیونیست‌ها هر روز روز بیشتر می‌شود و آن هم عاملی است تا نابودی‌شان نزدیک تر شود و امیدواریم مقامت و آه مردم مظلوم غزه باعث شود تا این رژیم منحوس جنایتکار بزودی بساطش برچیده شود.

وی ادامه داد: در پایان از همه مردم وظیفه‌شناس به خاطر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق قدردانی می‌کنم و از کسانی که رعایت نمی‌کنند، خواهش می‌کنیم رحم داشته باشند تا خدا هم به آن‌ها رحم کند.

کد خبر 779436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.