پشت‌پرده جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا است

امام جمعه چادگان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به‌ دنبال ایجاد دستاوردهایی است تا بتواند با توافق‌هایی با حماس کنار آید و خودش را نجات دهد، پشت پرده این جنایت دست آمریکا در کار بوده است؛ زمانی که نتانیاهو به مجلس آمریکا می‌رود و مورد تشویق آن‌ها قرار می‌گیرد نشان از حمایت آمریکا در پشت صحنه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی ظهر امروز _ جمعه نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه چادگان اظهار کرد: اتفاقی که هفته گذشته رخ داد و ما شاهد اقدام ذلیلانه رژیم غاصب صهیونیستی بودیم که به ترور شهید اسماعیل هنیه منجر شد، این امر نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در منجلاب غزه گرفتار شده و به دنبال فرار و راه چاره است.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی به‌دنبال ایجاد دستاوردهایی است تا بتواند باتوافق‌هایی با حماس کنار آید و خودش را نجات دهد و پشت پرده این جنایت دست آمریکا در کار بوده، زمانی که نتانیاهو به مجلس آمریکا می‌رود و مورد تشویق آن‌ها قرار می‌گیرد نشان از حمایت آمریکا در پشت صحنه دارد.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا همچون همیشه سکوت می‌کند و این هم نشان از همراهی آن‌ها با رژیم صهیونیستی است و موضع مشخصی دارند ولی اتفاق جالبی که از طرف حماس رخ داد، انتصاب یحیی سنوار به جای اسماعیل هنیه است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی ادامه داد: این انتصاب چندین پیام برای رژیم صهیونیستی، آمریکا، کشورهای عربی و تهران دارد که اولین این پیام برای صهیونیست‌ها این است که یحیی سنوار یک شخصیت نظامی، امنیتی دارد برخلاف شهید هنیه که یک شخصیت کاملاً سیاسی داشت و رژیم غاصب صهیونیستی و زبان عبری را به به خوبی می‌شناسد.

وی اضافه کرد: این انتصاب نشان می‌دهد که عملیات طوفان‌الاقصی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و پیام دیگر آن به کشورهایی همچون قطر، ترکیه و مصر است که در تلاش بودند گزینه‌های خود را روی کار بیاورند ولی این گزینه نزدیک‌ترین دیدگاه به جمهوری اسلامی را دارد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: یحیی سنوار از تنها گزینه‌هایی است که زمانی که ما در سوریه با داعش می‌جنگیدیم، کسانی در حماس بودند که دیدگاه یکسانی با ایران نداشتند و دچار خطای محاسباتی شده بودند، اما ایشان یک اعتقاد راسخ به نگاه جمهوری اسلامی داشت و داعش را خطر و تهدید می‌دید.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: انتصاب این شخص یعنی، جبهه مقاومت و محور مقاومت که جمهوری اسلامی باشد، با قدرت بیشتری عرصه را بر رژیم غاصب تنگ خواهد کرد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی در این مدت بر خویشتنداری ایران تاکید داشتند که تمام مسئولین یک‌صدا اصرار دارند که از حق مشروع و قانونی خود استفاده کنند چون دشمن تمامیت ارضی ایران را تهدید کرده و این موضع خوب رئیس مجلس، قوه قضائیه و رئیس دولت جدید است که از این موضع انقلابی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه چادگان گفت: این صدای مردم هم است که به دشمن پاسخی قاطع داده شود تا بدانند جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در موضوع تمامیت ارضی با کسی تعارف ندارد و پاسخ کوبنده خواهد داد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی افزود: رفتار برخی کشورها همچون ترکیه در رابطه با رژیم غاصب برای جهان اسلام پذیرفته نیست که در فضای مجازی علیه صهیونیست‌ها سخن بگوید و در عمل به‌صورت غیر مستقیم با این رژیم مراودات اقتصادی و تجاری داشته داشته باشد باید عملکردی همچون ایران، یمن حزب‌الله لبنان و حماس داشته باشد.

وی با اشاره به مسابقات المپیک خاطرنشان کرد: موضوعی که امروزه جهان به آن درگیر است، موضوع المپیک است و خوشحال هستیم که جوانان سرزمینمان افتخار آفریدند و مردانه و با شجاعت جنگیدند و با روحیه پهلوانی افتخار آفریدند و مدال‌های رنگین کسی کردند و پرچم انقلاب اسلامی را در پاریس به اهتزاز درآوردند.

امام جمعه چادگان ادامه داد: خصوصاً جایی که بانوان ایرانی با حفظ عفاف قهرمانانه جنگیدند و مدال‌های رنگین کسب کردند که تبریک می‌گویم آرزوی موفقیت برایشان دارم و از مسئولان کمال تشکر را دارم.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی افزود: اما در ادامه یک روسیاهی برای کمیته ملی المپیک باقی ماند و زمانی که ما با رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دادیم آن‌ها مدعی بودند که ورزش را سیاسی کرده‌ایم، در حالی که از همان ابتدای آغازش تا به امروز زمانی نبوده که اتفاق سیاسی در آن رقم نخورد.

وی گفت: امسال هم شاهد بودیم که پرچم روسیه به جرم متجاوز بودن بالا نرفت و نشان داد جایی که به نفعشان باشد سیاسی عمل می‌کنند اما همین کمیته به ورزشکاران رژیم کودک‌کش اجازه شرکت در مسابقات را می‌دهد.

امام جمعه چادگان بیان کرد: در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هزاران کودک و حتی ورزشکار شهید شدند و ورزشگاه‌های مردم فلسطین مورد حمله فرار گرفت و حتی به احترام این شهدای مظلوم و مسلمان یک دقیقه سکوت در المپیک را شاهد نبودیم.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: این رفتار متناقض و دوگانه کمیته ملی المپیک برای ورزش پسندیده نیست و در تاریخ ماندگار خواهد شد ولی ورزشکاران ما نشان دادند که پای آرمان‌های قدس شریف ایستاده‌اند.

کد خبر 779432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.