۳۰۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بدر و پریشان کردستان در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان بعد از دو روز خبر داد و گفت: ۳۰۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده کردستان در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان، نیروهای منابع طبیعی و اهالی منطقه بعد از دور روز مهار شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های خوب امسال و پوشش گیاهی مناسب با ارتفاع بلند، آتش سوزی بلای مراتع بدر و پریشان شده و در این آتش سوزی ۳۰۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: عملیات اطفا حریق با توجه به گستردگی آتش سوزی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر شامل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قروه، آتش نشانی قروه، کوهنوردان، انجمن‌ها، نیروهای مردمی و فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی صورت گرفت.

حمیدی از مردم و طبیعت دوستان خواست تا با توجه به فصل گرما و خشک شدن گیاهان، از روشن کردن آتش در مکان‌هایی که امکان سرایت آن به سایر مناطق وجود دارد خودداری کرده و در صورت روشن کردن، پس از اطمینان از خاموش شدن آن اقدام به ترک محل کنند.

کد خبر 779430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.