دمای هوا تا ۳ درجه در اصفهان کاهش می‌یابد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ماندگاری هوای گرم و روند افزایش تدریجی دما تا روز یکشنبه هفته آینده از کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد بر استان حاکم است.

وی با اشاره به ماندگاری هوای گرم و روند افزایش تدریجی دما تا روز یکشنبه هفته آینده در استان افزود: بر این اساس طی وضعیت جوی در مناطق شرقی و مرکزی غبار رقیق همراه با کاهش احتمالی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به مهیا بودن شرایط شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی تا اوایل هفته آینده در ساعات بعدازظهر رگبارهای خفیف در مناطق مستعد به ویژه نواحی غربی به صورت محلی انتظار می‌رود.

وی پیرامون اینکه تا اواسط هفته آینده ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در نیمه شمالی استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

حاجی‌بابایی گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای ۲۱ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مهاباد و چوپانان با بیشینه دمای ۴۳ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 779420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الحمدالله خدا را شکر ‌خیلی در عذابیم از ‌گرما .دوم آبی.