هوای نصف‌جهان خنک می‌شود/ گرمای اصفهان در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی از یکشنبه هفته آینده، به تدریج شاهد کاهش دمای هوا در شهرهای اصفهان خواهیم بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تداوم شرایط گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه بیست‌ویکم مرداد در استان، اظهار کرد: مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به اعلام آماده‌باش به شرکت‌های برق آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی در جهت ارائه به موقع خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث اطلاعیه صادر کرد.

وی درباره ماندگاری توده هوای گرم از روز دوشنبه هفته‌جاری در استان، افزود: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم در برابر افزایش دما، عدم قرارگیری در برابر تابش مستقیم خورشید و حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر و استفاده از لوازم حفاظت فردی مطابق با توصیه‌های مراکز بهداشتی تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ممنوعیت انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب، انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفرهای غیرضرور در ساعات پیک گرما، استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش تاکید شده است.

وی با اشاره به تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش نسبی دما یک تا سه درجه سانتی‌گراد، کاهش دید و کیفیت هوا به واسطه وزش باد و خیزش گردوخاک و ازن سطح زمین، گفت: طی یک ماه گذشته تاکنون شرایط ماندگاری الگوی گرم تابستانه جنب حاره‌ای در استان اصفهان حاکم بوده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه ۵۰ سال اخیر در نصف جهان طی سال جاری سبب افزایش کمینه و بیشینه دمای هوا در بیشتر شهرهای استان اصفهان شده است، خاطرنشان کرد: براساس داده‌های پیش‌بینی هواشناسی طی روز گذشته دمای هوای ۲۵ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد و مهاباد با بیشینه دمای ۴۹ درجه بیشترین دما را داشت.

کد خبر 779405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.