سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری رونمایی شد

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری شرکت نیکو جوانه گستر سپاهان که در سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری رونمایی شده است، می‌تواند تا ۷۰ درصد در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میترا ذهتابیان در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با اشاره به سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری شرکت نیکو جوانه گستر سپاهان اظهار کرد: مواردی که در بحث آبیاری هوشمند در این سامانه به آن پرداخته شده است، درواقع انجام یک کار داده‌محور در بحث آبیاری فضای سبز است.

وی افزود: این کار بر اساس داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک و بیلان آب در خاک انجام و زمان آبیاری گیاه با توجه به نوع گونه و نیاز آبی آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نیکوجوانه گستر سپاهان تصریح کرد: مدعی هستیم که این سامانه می‌تواند تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشد و از آنجا که آبیاری هوشمند کارگران مربوط به این فعالیت را حذف می‌کند، بنابراین می‌توان گفت که این سامانه بی‌نیاز از داشتن نیروی کارگر است.

ذهتابیان خاطرنشان کرد: در این سامانه وجود نیروهای متخصص برای کار با نرم‌افزار و شناسایی نقاط ضعف و رفع ایرادات آن کفایت می‌کند و نیروی کارگر می‌تواند به جای بحث آبیاری در بخش‌های دیگر فضای سبز فعالیت داشته باشد.

وی افزود: این سامانه تا ۷۰ درصد در بحث مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد داشت، چراکه زمان‌بندی آبیاری گیاهان بسیار دقیق طراحی شده و پمپ چاه و ایستگاه کنترل مرکزی در زمانی بهینه باز و بسته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این سامانه شامل دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است که بخش سخت‌افزاری شامل تابلوهای برق و شبکه‌های ارتباطی و کنترلی می‌شود، همچنین بخش نرم‌افزاری تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی آبیاری را بر عهده خواهد داشت.

ذهتابیان تاکید کرد: نکته قابل توجه در این سامانه آبیاری هوشمند، تصمیم‌گیری براساس الگوریتم ژنتیک و هوش مصنوعی است و قابلیت اجرا روی سیستم‌های آبیاری از پیش پیاده شده را خواهد داشت، به این صورت که یک ارزش افزوده به سیستم‌های آبیاری که در گذشته اجرا شده، خواهد داد و دیگر نیازی نیست تا این سیستم‌ها از نو اجرا شود که می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را در این زمینه کاهش دهد.

کد خبر 779394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.