خونخواهی شهید اسماعیل هنیه را یک وظیفه ملی و حق مسلم خود می‌دانیم

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص عاملان و همدستان ترور شهید هنیه گفت: با توجه به هماهنگی و چراغ سبز آمریکا و روحیه جنایتکار رژیم صهیونیستی و هماهنگی جامعه بین‌الملل، باید بگوییم که مجازات سخت دشمن یک مطالبه ملی مردم ایران است و خونخواهی این شهید بزرگوار را یک وظیفه ملی و حق مسلم خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امروز _جمعه نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه صفر، سفارش به تقوا را از امام سجاد (ع) می‌شنویم، ایشان به مردم می‌فرمایند از گناهان و معاصی که خدا ما را برحذر داشته است دوری کنیم و سعی کنیم از آنچه که خدا در قرآن به عنوان معصیت بیان کرده است چشم‌پوشی کنیم و به این نواهی توجه کنیم که در زندگی ما عملیاتی نشود، خداوند در قرآن در حدود ۹۶ یا ۱۰۰ گناه شاخص را بیان فرموده است ولی گناهان و معاصی خیلی بیش از این‌هاست.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام در ضمن خطبه‌ای بیان فرمودند که گناهان بی‌شمار است ولی در آیات، گناهان شاخص که کلی است و باعث ایجاد گناهان دیگر می‌شود ذکر شده، گاهی در گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، هرچه جامعه پیش می‌رود زمینه برخی معاصی برای جامعه هموار می‌شود که خداوند کلیات را بیان فرموده ولی نسبت به زمان و مکان و شرایط اجتماعی مصادیق دیگری در آن زیر مجموعه‌ها قرار می‌گیرد و باید از همه آن‌ها پرهیز کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از گناهانی که مطرح شده در قرآن، حرام خواری است و می‌گوید اموال دیگران را به باطل نخورید، این یک اصل کلی است که زیرمجموعه‌های بسیار دارد، مثلاً وجدان کاری در ادارات را می‌توان مثال زد، اینکه کار درست و به موقع انجام شود، قراردادها طبق ضوابط باشد، و عناوین دیگری هم هست، گناهانی هست که طبیعتاً خود انسان درگیر می‌شود اما برخی گناهان، دیگران را هم درگیر می‌کند که یکی از موارد آن رشوه است.

حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد: آنکه رشوه می‌دهد و آنکه می‌گیرد هردو در آتش جهنم هستند و غیبت هم از گناهان کبیره‌ای است که گوینده و شنونده را درگیر و شریک می‌کند و خیلی از گناهان هست که افراد جامعه را درگیر می‌کند، خصوصاً الان که فضاهای مجازی هست گاهی یک گناه یک ملتی را دچار می‌کند، در همین راستا حضرت محمد (ص) حدیثی دارند که می‌گویند برخی گناهان فردی نیست و طوایف مختلفی را غیر از خود فرد وارد گناه می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق این روایت ایشان می‌فرمایند لعنت خدا بر شراب و آن‌کسی که شراب را می‌نوشد، کسی که تهیه می‌کند، کسی که آن را می‌ریزد، کسی که آن را می‌فروشد، کسی که می‌خرد و کسی که عصاره آن را می‌گیرد و آن کسی که حمل می‌کند، بعضی از گناهان در حدی است که حتی اگر آن را جا به جا کردی مورد لعنت قرار می‌گیری و فرد نمی‌تواند بگوید من بار کش هستم و بار جا به جا می‌کنم، باید بدانی بارت چیست و کسی که از پول این شراب استفاده می‌کند هم درگیر است.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: پس فقط گناهکار مسئول نیست زیرا بعضی از گناهان اجتماعی است، بعضی از گناهان اسم خاص دارد مثل سرقت و ربا و برخی اسم خاص ندارد اما ذیل این‌هاست و باید به آنها توجه داشت و امید است که با گناه شناسی و تقوا بتوانیم از این گناهان دوری کنیم.

وی با عرض شهادت ایام شهادت حضرت رقیه و امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امید است بتوانیم در مسیر این شهدا حرکت کنیم، خصوصاً امام دوم با آن سطح از حلم و شجاعت و بزرگواری.

خطیب جمعه موقت اصفهان بیان کرد: در برخی از سازمان‌ها کار اجر مضاعف دارد و ارزش زیادی دارد، فرض کنید در بنیاد شهید خدمت به خانواده معزز شهدا، در کمیته امام کار کردن خدمت به جامعه محروم است که پاداش مضاعف دارد، یکی از جاهایی که رهبر انقلاب می‌فرمایند اجر مضاعف دارد همین سازمان تأمین اجتماعی است و من به دلیل اینکه بیست و پنجم مرداد روز تکریم خانواده و بازنشستگان است میگویم که در روایات ما چنین بوده که ائمه به این قشر از کار افتاده اهمیت مضاعف داده‌اند.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: ما نباید فکر کنیم اگر کسی مدتی کار کرد و بعد از گردونه کار خارج شد نسبت به او بی تفاوت بشویم و توجه نکنیم، این قشر مطالباتی دارند که الحمدلله دارد پیگیری می‌شود، در همین راستا بسنده می‌کنم به این جریان تاریخی که یک روز حضرت محمد داشتند از کوچه‌ای می‌رفتند، به پیرمرد از کار افتاده‌ای برخوردند و تعجب کردند چرا این پیرمرد در کوچه تنها مانده، گفتند او خارج از دین ما است، پیامبر بسیار متأثر شدند و در استدلال جالبی گفتند چطور شد آن زمان که می‌توانست کار کند او را استخدام می‌کردید و از جوانی و قدرتش استفاده می‌کردید اما حالا که از کار افتاده مسئله خارج از دین را مطرح می‌کنید؟

وی افزود: جامعه باید به سمتی برود که این افراد اداره شوند، ما دینی غنی داریم و ای کاش دنیا حقیقت دین ما را می‌فهمید که ما ریزترین مسائل اجتماعی در دینمان بیان شده است و مواردی نیست که اسلام سکوت کرده باشد و در همه عرصه‌ها ورود کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیست و سوم مرداد و روز مقاومت اسلامی گفت: در همین راستا ترور ظالمانه شهید اسماعیل هنیه رویداد مهمی است که باید مورد بحث قرار بگیرد، از جمله نقش انکارناپذیر آمریکای جنایت کار در حمایت از رژیم صهیونیستی است و نیز حمایت خائنانه اروپا که با سکوت عامدانه و عالمانه و معنادارش صفحه می‌گذارد بر این جنایت، نباید از این‌ها غافل بود.

حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد: بحث نفوذ در امنیت و سپاه را دشمنان مطرح می‌کنند اما اینگونه نیست، توجه کنید که قبل از این جریان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره می‌رود و او را تشویق می‌کنند و چراغ سبز را از آن‌ها می‌گیرد، این‌ها با پیشرفته‌ترین ابزارهایی که در دست دارند و خودشان هم معترف‌اند که آمریکا حمایت می‌کنند کار را پیش می‌برند، اگرچه ممکن است عده‌ای خودفروخته هم همکاری کنند اما نفوذ مطرح نیست.

وی تصریح کرد: در خصوص سکوت اروپا باید گفت مطابق قوانین بین‌المللی در وین ببینید گاهی در خصوص یک مسئله جزئی چه بساطی راه می‌اندازند اما در برابر ترور شهید هنیه که با پاسپورت دیپلماتیک به ایران آمده بود سکوت کردند و همچنین در برابر حمله به کنسولگری ایران در دمشق. این مشخص می‌کند که نوعی هماهنگی وجود دارد.

خطیب جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: پس با توجه به هماهنگی و چراغ سبز آمریکا و روحیه جنایتکار رژیم صهیونیستی و هماهنگی جامعه بین‌الملل، باید بگوییم که مجازات سخت دشمن یک مطالبه ملی مردم ایران است.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم ایران براساس پیمایش‌های مختلف پس از عملیات وعده صادق، خونخواهی این شهید بزرگوار را یک وظیفه ملی و حق مسلم خود می‌دانیم؛ ملت ما خواهان این هستند که مسئولان ما خدای نکرده در برابر دشمنان وا ندهند و عقب نشینی نکنند که نمی‌کنند.

وی ادامه داد: امروز همه دنیا فهمیده که رژیم صهیونیستی در برابر راهبردهای مقاومت اسلامی زمین گیر شده است، این توهم شیطانی که در راهبرد صهیون آمده که رهبرانشان را ترور می‌کنیم باید بدانند که راه به جایی نمی‌برد، فرماندهانی مانند شیخ احمد یاسین، شهید فتحی شقاقی، شهید عبدالعزیز رنتیسی، عماد مغنیه، شهید اسماعیل هنیه، فواد شکر و از همه روشن‌تر سردار سلیمانی عزیز و شهید زاهدی و شهید سید رضی موسوی به دست اینان ترور شدند اما نمی‌دانند که هر فرمانده بعد از ترور پرچم را به دست دیگری می‌دهد و اهداف و مقاصد او با حمایت این مردم عزیز به پیش می‌رود.

خطیب جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در همان ابتدای انقلاب فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود و واقعاً هم به همین گونه بود، پس از ترور شهید هنیه جامعه ما روحیه دیگری یافته و مردم دنیا دارند بیدار می‌شوند و در برابر این سردمداران کفر موضع گرفته‌اند، این یعنی خون شهیدان بیهوده بر زمین نریخته است و به فکر و اندیشه اسلام مبین تزریق شده است، مانند خون امام حسین و شهدای کربلا.

کد خبر 779392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.