توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اهداف این مدیریت در نمایشگاه جامع مدیریت شهری بوده است، چراکه می‌توان گفت بهترین روش برای استفاده در اصفهان بهره‌برداری از انرژی خورشیدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمهدی حسینی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: مدیریت بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان یکی از مدیریت‌های مجموعه معاونت خدمات شهری این کلان‌شهر به‌شمار می‌رود که بر نگهداری و تعمیرات تأسیسات و مدیریت مصرف انرژی متمرکز است.

وی افزود: تمرکز این مدیریت در این نمایشگاه بر مصرف انرژی بوده است و تلاش ما بر این بوده تا بتوانیم این مصرف را به حداقل رسانیم.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر اهداف این مدیریت در نمایشگاه جامع مدیریت شهری بوده و می‌توان گفت، بهترین روش برای استفاده در اصفهان بهره‌برداری از انرژی خورشیدی است.

حسینی با اشاره به استفاده از روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های آب شیرین‌کن و تصفیه آب از دیگر پروژه‌هایی است که مدیریت بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان در این نمایشگاه به آن پرداخته است و در صدد هستیم پروژه‌های متعددی در حوزه تصفیه آب اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین غذا به‌صورت ارگانیک یکی از موضوعات قابل‌توجه در شهرها است، گفت: اینکه بتوانیم در شرایط بحرانی با کمترین مصرف انرژی به تأمین غذا بپردازیم از نکات بسیار حائز اهمیت است و یکی از این روش‌ها استفاده از گلخانه‌های هیدروپونیک (روشی تولیدی است که گیاهان بیش از آنکه در خاک باشند، در محلول غذایی و از طریق تکنیک‌های مبتنی بر آب رشد می‌کنند) است که علاوه‌بر مصرف کمِ آب برای انتقال آن نیز انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند، البته کاهش استفاده از سموم و دفع آفات نیز در این حوزه قرار می‌گیرد و ما می‌توانیم گلخانه‌هایی در سطح شهر داشته باشیم که علاوه‌بر تأمین نیاز ما برای غذا، دارای گل‌های زیبا و زینتی نیز باشد.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه ۱۰ ساله شهرداری این کلان‌شهر برای استفاده از پنل‌های خورشیدی گفت: سال جاری در این حوزه به ظرفیت ۵ مگاوات خواهیم رسید و سعی بر آن شده است تا در راستای ترویج و فرهنگ‌سازیِ آن، این موضوع در معرض دید مردم قرار گیرد.

حسینی اضافه کرد: در این راستا در تمام ساختمان‌های شهرداری اصفهان پنل خورشیدی نصب شده است و در سال جاری به نصب این پنل‌ها در پارکینگ‌ها پرداخته شده که احداث پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۵۵۰ کیلووات در پارکینگ باغ رضوان و مسقف کردن پارک‌سوار پارک کوهستانی صفه با پنل‌های خورشیدی ازجمله این پروژه‌ها است.

کد خبر 779360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.