اصفهان با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند/ لزوم حفظ فضای سبز شهرها با راهکارهای نوآورانه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لازم است شهرداری‌ها حساب خود را از سایر دستگاه‌ها جدا کنند و راهکارهای نوآورانه را به‌کار گیرند تا فضای سبز موجود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری با توجه به مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد همچون آلودگی هوا، تنش‌های آبی و ریزگردها، همچنین حمل‌ونقل و ترافیک، نیاز داریم تا از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز است نمایشگاه‌های بعدی مدیریت شهری را با حضور شهرهایی که در زمره شهرهای موفق خدمات شهری و حمل‌ونقل در جهان هستند، برگزار کنیم و از تجارب آن‌ها استفاده کنیم، افزود: در برهه‌ای از زمان از شهرهای خواهرخوانده برای حضور در چنین نمایشگاه‌هایی دعوت می‌کردیم، اما در حال حاضر باید از تجارب شهرهای صاحب‌نام استفاده کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: اگر رویکردهای نوین در حوزه تصفیه‌خانه‌ها، فضای سبز، آبیاری، حمل‌ونقل و کاهش ترافیک را در نمایشگاه می‌بینیم و شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را بیان می‌کنند، باید تجارب آن‌ها در شهر دیده شود که امیدواریم خروجی برگزاری این نمایشگاه‌ها در اداره شهر محسوس باشد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان در منطقه کویری قرار دارد، حفظ فضای سبز آن اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا تنش‌های آبی آسیب زیادی به فضای سبز شهری و اکولوژیک می‌زند و نیاز است که روش‌های نوین را به‌کار گیریم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شهر اصفهان یکی از شهرهایی است که اغلب برای سایر شهرهای کشور الگوساز بوده و سایر شهرها از آن الگو می‌گرفتند، گفت: امیدوارم اصفهان بتواند همچون گذشته‌های نه چندان دور به‌عنوان شهر اول در حوزه خدمات شهری به‌ویژه در حوزه فضای سبز مطرح شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه برخی شهرها در حوزه پساب اقدامات خوبی انجام دادند که اصفهان یکی از آن شهرها است، گفت: رینگ پساب می‌تواند تأثیرات خوبی داشته باشد، البته در حوزه خدمات شهری اولویت استفاده از پساب و رفع تنش آبی است، چرا که اصفهان از چندسال پیش با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: لازم است شهرداری‌ها حساب خود را از سایر دستگاه‌ها جدا کنند و راهکارهای نوآورانه را به‌کار گیرند تا فضای سبز موجود را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری مواقع شاهد از بین رفتن فضای سبز چند صد ساله شهر در اثر تنش آبی هستیم؛ تنش‌های آبی مقدمه آفات و بیماری‌ها است که به سمت فضای سبز سرریز می‌شود، بنابراین مهم‌ترین کار خدمات شهری همین بحث است که همت آن در مدیران شهری وجود دارد.

کد خبر 779318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مدیریت در حوزه آب در اصفهان فوق العاده ضعیف می باشد برای اینکه دو ماه آب را باز کردن و واقعاً کاشت برنج و هندوانه در اصفهان با این بی آبی نشانه مدیریت ضعیف و ناکارآمد در این حوزه می باشد لطفاً مسئولیت پذیر باشید