هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لازم‌الاجرا شدن پلیس امنیت اخلاقی در هلند، کاهش تعداد گردشگران ونیز برای نجات شهر، کشف رقیب تجدیدپذیر جدید برای سوخت‌های فسیلی، محبوبیت نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی و نمادین، حمایت از اهداف کربن‌صفر خالص لندن با پروژه‌های مقاوم‌سازی، ابتکار شهر آمریکایی برای بهبود ایمنی و هوشمندی، بازسازی خانه‌های روستایی در رومانی برای رونق گردشگری، پزشک آب‌وهوا، راهکار بلژیک برای مقابله با تأثیر تغییرات اقلیمی، اجرایی شدن هفته کاری چهار روزه در دبی و محدودیت‌های دسترسی اینترنتی برای دانش‌آموزان در دانمارک را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

پلیس امنیت اخلاقی در هلند لازم‌الاجرا شد

شهر اوترخت هلند با لازم‌الاجرا کردن یک قانون جدید ملی علیه آزار و اذیت، موضعی فعالانه اتخاذ می‌کند.

در یکم ژوئیه، قانون جدید ضد آزار و اذیت در هلند لازم‌الاجرا شد که هدف آن نه‌تنها جرم‌انگاری آزار جنسی فیزیکی بلکه هرگونه اذیت کلامی در اماکن عمومی است که آن را به عملی قابل مجازات تبدیل کند. اکنون افسران پلیس این شهر می‌توانند برای افرادی که در خیابان‌ها متلک‌پرانی یا اظهارات جنسی می‌کنند، جریمه و اخطار اعمال کنند.

با این حال، یکی از شهرهای هلند، اوترخت، تصمیم گرفت موضعی فعال‌تر اتخاذ کند تا اطمینان حاصل شود که قانون آنچنان مؤثر اجرا می‌شود که منجر به تغییر رفتار خیابانی شود. اکنون شهر یک پروژه آزمایشی را راه‌اندازی کرده است که شامل استفاده از نگهبانان لباس شخصی است که در هلند به‌عنوان BOA شناخته می‌شوند.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

ونیز برای نجات تعداد گردشگران را کاهش داد

ونیز، شهر نمادین ایتالیا، اندازه گروه‌های تور گردشگری را به عنوان بخشی از مأموریت خود برای تنظیم جمعیت عظیم بازدیدکنندگان و بهبود زندگی محلی محدود کرده است.

ونیز راهنمایان تور را از استفاده از بلندگو منع کرده و گروه‌های آنها را به ۲۵ نفر محدود کرده است.

قوانین جدید در مورد اندازه گروه‌های تور از هفته گذشته به اجرا گذاشته شده است اما شامل استثناهایی برای کودکان زیر دو سال، گروه‌های مدرسه و سفرهای آموزشی می‌شود. این محدودیت قرار بود در ژوئن اعمال شود، اما این امر به تعویق افتاد زیرا بسیاری از راهنماها قبلاً تورهای گروهی بیش از ۲۵ نفر را رزرو کرده بودند.

راهنمایانی که قوانین را زیر پا بگذارند ممکن است با جریمه‌هایی بین ۲۵ تا ۵۰۰ یورو مواجه شوند. استفاده از بلندگوها از این جهت ممنوع شده است که علاوه بر آلودگی صوتی می‌تواند باعث سردرگمی و اغتشاش شود.

الیزابتا پسچه، مسئول امنیتی ونیز گفت که هدف از این سیاست‌ها بهبود حرکت گروه‌ها از مراکز تاریخی ونیز و همچنین جزایر مورانو، بورانو و تورچلو است که همواره میزبان انبوه گردشگران است.

مدیران شهری امیدوارند که با این تصمیم، کیفیت زندگی را برای شهرنشینان بهتر کنند.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

کشف رقیب تجدیدپذیر جدید برای سوخت‌های فسیلی

فنلاند به‌طور ناگهانی از آمریکا، ژاپن و چین پیشی گرفته و جهان را با سوخت آینده آشنا کرده است. این سوخت هیدروژن و اتانولی نیست که در کشورهای سراسر جهان در حال تولید است و منبعی حتی قدرتمندتر از سوخت‌های موجود محسوب می‌شود که پایداری آینده را تضمین خواهد کرد.

این کشور حتی از تولید نخستین گروه از موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت خبر و نشان داد استفاده از سوخت جدید آن روند غیرقابل توقفی خواهد بود که فنلاند را در زمینه سوخت‌های آینده پیشتاز خواهد کرد.

این کشور با تأسیس یک کارخانه جدید هیدروژن و آمونیاک در کوکولا، جهشی عظیم به سوی آینده انجام داده است. این پروژه مربوط به طرحی بزرگ‌تر برای کاهش ردپای کربن و اجرای راهکارهای مؤثر و کارآمد برای مصرف انرژی است و سوخت‌های تجدیدپذیر را به‌عنوان جایگزینی بسیار مورد نیاز برای منابع تجدیدپذیر کمیاب در حمل‌ونقل و جابه‌جایی به صنعت انرژی جدید در سراسر منطقه معرفی می‌کند.

نیروگاه جدید قادر خواهد بود سالانه ۷۶۰ هزار تن آمونیاک تجدیدپذیر با استفاده از یک گیگاوات برق تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن توسط پلاگ‌پاور در یک سایت مجاور تولید کند و برنامه آن تولید روزانه ۸۵ تن هیدروژن تجدیدپذیر مایع است که برای تولید آمونیاک تجدیدپذیر استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این کارخانه پروژه آمونیاک سبز و هیدروژن را در منطقه توسعه دهد.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

محبوبیت نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی و نمادین

ساختمان‌های تاریخی اروپا به لطف پنل‌های خورشیدی، هوشمندانه جذابیت خود را حفظ می‌کنند. با افزایش نیاز به انرژی سبز، بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در سراسر اروپا با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه و نوآورانه به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌اند.

برای مثال، موزه گوگنهایم در بیلبائوی اسپانیا، به‌تازگی ۳۰۰ پنل خورشیدی را روی سقف خود نصب کرده است که بخشی از تعهد این کشور برای اهداف خنثی اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ است. نصب یک فتوولتائیک ۸۰ کیلوواتی حدود پنج درصد در مصرف برق این موزه صرفه‌جویی می‌کند و نیروی کافی برای روشنایی سالن‌های نمایشگاه را تأمین می‌کند. برای حفظ یکپارچگی معماری این ساختار نمادین، رنگ و طرح پانل‌ها با دقت انتخاب و تأیید شده است.

ساختار موزه به خاطر فرم‌های موج‌دار و روکش فلزی نقره‌ای معروف است؛ چیزی که پنل‌های خورشیدی برای جلوگیری از ایجاد اختلال بصری به آن نیاز داشتند. در حال حاضر نصب پنل‌ها روی دو بخش از بزرگترین سقف‌های ساختمان در موقعیتی قرار داد که از خیابان قابل مشاهده نیستند و از نظر رنگی با معماری مطابقت دارد.

حفظ منحصر به فرد بودن معماری ساختمان چالش بزرگی در اجرای این پروژه بود و تمام جزئیات از طراحی نصب تا هماهنگی با سایر ویژگی‌ها همچون نورگیرها توسط شهر بیلبائو تأیید شد.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

حمایت از اهداف کربن‌صفر خالص لندن با پروژه‌های مقاوم‌سازی

لندن از اجرای پروژه‌های مقاوم‌سازی در سطح شهر در راستای حمایت از اهداف صفر خالص خبر داد که طی آن ساختمان‌ها از ارتقای بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی هم‌چون روشنایی LED و پمپ‌های حرارتی، همراه با محوطه‌سازی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

لندن از صدور مجوز برای سه طرح برنامه‌ریزی مجزا برای ارتقای ساختمان‌های اداری موجود در مکان‌های کلیدی سراسر شهر خبر داد که دست‌یابی به اهداف خالص صفر آن را امکان‌پذیر می‌کند. با اجرای این طرح‌ها ساختمان‌های موجود در فضای تجاری و رفاهی ارتقا پیدا می‌کند و به ساختمان‌های مدرن و پایدار تبدیل خواهند شد.

انتظار می‌رود از طریق حفظ و استفاده مجدد از اکثر ساختارها و مصالح موجود هزاران تن از انتشار کربن ساخت‌وسازهای موردنیاز کاسته شود.

مطابق با استراتژی اقدامات اقلیمی لندن و اهداف خالص صفر این شهر، مکان‌های موردنظر از ارتقا بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی هم‌چون روشنایی LED و پمپ‌های حرارتی، همراه با محوطه‌سازی پایدار با باغ‌های بارانی و بام‌های سبز گل وحشی برای بهبود تنوع زیستی و کاهش اثرات سیل و امواج گرما بهره‌مند شوند. در هر یک از مکان‌ها پارکینگ‌های دوچرخه ایجاد خواهد شد تا سفر فعال را تشویق کنند.

علاوه بر فضای اداری باکیفیت و پایدار، پیشنهادات شامل ایجاد یک مقصد تفریحی جدید در کنار رودخانه تیمز نیز می‌شود که به فضای سبز شهری، هنر عمومی و فضای بازی، همچنین نیمکت‌هایی برای نشستن مجهز می‌شود. تعبیه یک آسانسور عمومی برای رسیدن به سطوح بالایی نیز همه را قادر می‌سازد تا برای نخستین بار از مناظر پانوراما در سراسر تیمز لذت ببرند. در طبقات همکف این مکان تفریحی نیز کافه‌هایی برای صرف غذا و نوشیدنی در دسترس خواهد بود.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

ابتکار شهر آمریکایی برای بهبود ایمنی و هوشمندی

فینیکس، پایتخت آریزونا در ایالات‌متحده‌آمریکا از افتتاح جدیدترین مرکز تجربه‌محور خود با هدف بهبود دسترسی منطقه‌ای به فناوری‌های نوآورانه خبر داد که با تقویت رشد و نوآوری مشترک، جوامع محلی و فراتر از آن را هوشمندتر و ایمن‌تر می‌کند.

فینیکس آریزونا از افتتاح جدیدترین مرکز تجربه‌محور Experience Centre خود با هدف بهبود دسترسی منطقه‌ای به فناوری‌های نوآورانه رونمایی کرد. مرکز جدید با پنج هزار و ۴۴۴ فوت‌مربع مساحت شامل یک اتاق تمرین ۲۰ نفره، یک اتاق کنفرانس ۱۰ نفره و یک اتاق نمایشی هشت نفره است.

مرکز تجربه فضایی است که در آن مشتریان بالقوه به نمایش گذاشته می‌شوند تا ارزش برند یک شرکت مشخص شود. چنانچه برنامه‌نویسی یک مرکز تجربه به خوبی انجام شود، بسیار فراتر از یک ارائه معمولی است و شامل اجزای چندرسانه‌ای، داستان‌سرایی پویا و ورودی مخاطبان برای شکل دادن به نمایش‌ها می‌شود. مراکز تجربه با ارائه فرصت‌هایی برای یادگیری تجربی در هر مورد، کمک می‌کنند تا یک ارائه معمولی به یک تجربه به یاد ماندنی و تعاملی تبدیل شود.

مراکز تجربه اغلب از نمایشگرهای کاربردی بهره می‌برند که داستان هر سازمان را به اشتراک می‌گذارد و می‌توانند شامل تصاویر، ویدئوهای حلقه‌ای، صفحه‌نمایش‌های لمسی و حتی اقلام فیزیکی با ترکیب صدا، ویدئو و تمرین‌های متناسب با مخاطب باشند که قرار است توسط بازدیدکنندگان انجام شود. اطمینان از پذیرش مخاطبان مجازی حتی برای فضای فیزیکی هم‌چون یک مرکز تجربه بسیار مهم و برای تجارت حیاتی است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم‌چون اتاق‌های شکست، تمرین‌ها و نمایشگرهای مدولار که توسط یک ناظم کنترل می‌شوند نیز به‌منظور تثبیت تجربیات اهمیت دارد.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

بازسازی خانه‌های روستایی در رومانی برای رونق گردشگری

رومانی برای افزایش رونق گردشگری، خانه‌های قدیمی روستایی خود را بازسازی می‌کند تا گردشگران بیشتری را به این کشور وارد کند.

ساکنان روستای Șimon در مرکز رومانی پروژه‌ای را برای بازسازی خانه‌های قدیمی در تلاش برای جذب گردشگری به این منطقه راه اندازی کرده‌اند. از آنجایی که گردشگران بیشتری به دنبال تجربه زندگی در یک خانه سنتی هستند، خانه‌های قدیمی ۱۰۰ ساله بازسازی می‌شوند تا مسافران بتوانند تجربه لذت‌بخشی از آرامش و صمیمت داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی گردشگری روستایی با نرخ قابل‌توجهی بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۳۲ افزایش یابد و احتمالاً به ارزش بازار ۱۹۸.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۳ برسد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (WTO)، گردشگری روستایی پتانسیل قابل‌توجهی را از نظر تحریک توسعه اقتصادی محلی ارائه می‌دهد. گردشگری روستایی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا فرهنگ‌های منحصر به فردی را در مناطق دورافتاده جهان تجربه کنند. همچنین به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که در مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های مبتنی بر طبیعت مانند کشاورزی شرکت کنند.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

پزشک آب‌وهوا، راهکار بلژیک برای مقابله با تأثیر تغییرات اقلیمی

دولت بلژیک برای مقابله با تأثیرات اقلیمی بر زندگی مردم، مسئولین جدیدی به نام پزشک آب‌وهوا را معرفی کرده است که مسئول ایجاد برنامه‌ها و استراتژی‌هایی برای آماده‌سازی جمعیت بلژیک به بهترین شکل ممکن برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب‌وهوایی بر سلامت و رفاه آن‌ها است.

دولت بلژیک به دنبال یک متخصص برای معرفی یک موقعیت جدید و پیشگام با عنوان «پزشک آب و هوا» است. فردی که بخشی از وزارت سلامت این کشور را تشکیل می‌دهد و جدای از اینکه یک پزشک خبره با تجربه در مدیریت بهداشت عمومی است، باید یک فرد مبتکر نیز باشد که روند تغییرات آب و هوا را دنبال می‌کند.

ویژگی ابتکار داشتن ضروری است زیرا پزشک آب و هوا باید برنامه‌ها و استراتژی‌هایی را برای آماده‌سازی جمعیت بلژیک به بهترین شکل ممکن برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی بر رفاه آنها طراحی کند.

این واقعیت که آب و هوا می‌تواند بر سلامت و تندرستی فرد تأثیر بگذارد، ایده‌ای است که از زمان‌های قدیم مطرح شده است. بر اساس همین باور، بسیاری از مکان‌های استراحت و آرامش گردشگری مدرن در استراحتگاه‌های دریایی یا کوهستانی از روش قرن نوزدهم برای درمان افراد مبتلا به سل با قرار دادن آنها در شرایطی که به عنوان شرایط آب و هوایی سالم تلقی می‌شد، الگوبرداری شده است.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

هفته کاری چهار روزه در دبی اجرا می‌شود

هفته کاری چهار روزه در دبی با هدف بهبود تعادل بین کار و زندگی برای کارمندان دولت در تابستان اجرا می‌شود و بر اساس آن کار در روزهای جمعه نیز به تعلیق درمی‌آید. دبی کار در روزهای جمعه را نیز به حالت تعلیق درآورد و روزهای کاری را برای ۱۵ سازمان دولتی خود در فاصله دوازدهم آگوست تا سی‌ام سپتامبر به هفت ساعت کاهش داد. هدف از این اقدام به‌عنوان بخشی از طرح آزمایشی دپارتمان منابع انسانی دولت دبی به نام «تابستان ما انعطاف‌پذیر است»، افزایش عملکرد و کیفیت زندگی برای کارکنان و بهبود تعادل بین کار و زندگی آن‌ها معرفی شد.

طرح یادشده به‌دنبال نظرسنجی انجام گرفته از کارکنان دولتی به مرحله اجرا درآمد که در آن از کارکنان خواسته شد در مورد ساعات کار تابستانی نظر دهند. در این بررسی پیشنهادات ارائه‌شده برای کاهش زمان کار اداری در آگوست و سپتامبر مورد حمایت بالایی قرار گرفت. در پایان بخش منابع انسانی دبی مشاهدات و بازخوردها را برای ارائه توصیه‌های نهایی در مورد تبدیل شدن این طرح آزمایشی به یک سیاست بلندمدت برای تابستان‌های آینده مورد بررسی قرار خواهد داد.

ولی‌عهد دبی در ماه می استراتژی کیفیت زندگی را تصویب کرد که شامل افزایش طول مسیرهای دوچرخه‌سواری ساحلی تا ۳۰۰ درصد، افزایش طول سواحل شنا در شب تا ۶۰ درصد و تعیین سواحل جدید برای زنان می‌شد. در حال حاضر نیز با هدف بهبود کیفیت زندگی کارکنان و افزایش پایداری منابع دولتی به اجرای طرح آزمایشی هفته کاری چهار روزه پرداخته است که در نهایت به تثبیت موقعیت جهانی دبی به‌عنوان یک شهر ترجیحی برای کار و زندگی کمک می‌کند. دبی قصد دارد با ارائه یک تجربه مدل جدید که عناصر کیفیت زندگی را به یکدیگر ادغام می‌کند به این هدف دست پیدا کند.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

محدودیت‌های دسترسی اینترنتی برای دانش‌آموزان در دانمارک

دبیرستان‌های دانمارک سایت‌های مخل تمرکز را در تلاش برای توجه بیشتر دانش‌آموزان به دروس مسدود کردند.

دانمارک از مسدود کردن وب‌سایت‌هایی در دبیرستان‌ها خبر داد که دسترسی دانش‌آموزان را به رسانه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باز می‌کند. هدف بهبود تمرکز آن‌ها روی فعالیت‌های مدرسه است، چراکه پایان یافتن تعطیلات تابستانی و بازگشت تکالیف و روزهای طولانی مدرسه برای دانش‌آموزان در راه است، اما بازگشت از شرایط تعطیلات برای آن‌ها راحت به نظر نمی‌رسد.

به این ترتیب چندین دبیرستان در این کشور برای حفظ تمرکز دانش‌آموزان روی تکالیف مدرسه، شروع به مسدود کردن وب‌سایت‌های خاصی از جمله رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های پخش فیلم و موسیقی، خرید و بازی کرده‌اند.

توصیه‌های جدید وزارت کودکان و آموزش و پرورش دانمارک بود که بسیاری از دبیرستان‌ها را نسبت به مبارزه علیه تأثیر مخرب اینترنت تشویق کرده است، با این حال دانش‌آموز دبیرستانی کپنهاگ این اقدام را راه‌حلی کارآمد نمی‌دانند و اظهار کرده‌اند هیچ تغییری در زندگی روزمره آن‌ها ایجاد نخواهد کرد، زیرا دور زدن قوانین جدید آسان است.

کپنهاگ فایروال‌هایی دارد که ورود وب‌گاه‌های خاصی را با اینترنت مدرسه برای بیش از یک سال مسدود می‌کند. همچنین دانش‌آموزان باید پیش از شروع کلاس‌ها تلفن همراه خود را به بخش‌هایی سیار تحویل دهند تا تمایل به گشت‌وگذار در رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را وسوسه نکند. با این حال دانش‌آموزان اعلام کردند این اقدام مانع از ورود آن‌ها به وب‌گاه‌های مورد نظرشان نخواهد شد.

هفته کاری ۴ روزه در شهر خلیج فارسی/ استقبال از نصب پنل‌های خورشیدی در بناهای تاریخی

کد خبر 779316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.