تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در مشهد افتتاح شد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پروژه تقاطع غیر هم سطح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) پروژه‌ای حیاتی برای توسعه مشهد به سمت شرق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، درگرم‌ترین روز سال در مشهد مقدس، دل مردم مشهد کمی خنک شد و آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح حضرت قمربنی هاشم (ع) عصر امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ در منطقه ۶ مشهد با قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا (ع) و ذکر مصیبت ایام اسارت خاندان عصمت و طهارت آغاز شد.

تأثیر مستقیم احداث بلوار و تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) مشهد در کاهش ترافیک و تصادفات

در ابتدای مراسم حسین بنایی منش شهردار منطقه ۶ مشهد ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور پرشور مردم در افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و تأثیر گذار ترافیکی است که در جهت تردد روان برای شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه زیادی در مناطق درحال توسعه داشتیم، طی سال گذشته این منطقه ۴۰۱ پروژه با اعتباری ۷۱۵ میلیارد تومانی داشت که بیشترین حجم پروژه در بین مناطق سیزده‌گانه است.

شهردار منطقه ۶ مشهد گفت: تاکنون پروژه‌های این منطقه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری کامل می‌رسد.

بنایی منش اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوب دیگر توجه به مناطق بازآفرینی و اعتبار ویژه در قالب پروژه‌های زودبازده است؛ ۱۹۱ پروژه با اعتباری ۲۲۵ میلیارد تومان در این منطقه اجرا شد.

وی در پایان گفت: باتوجه به نگاه ویژه مدیریت شهر به مناطق درحال توسعه، اتفاقات خوبی در این محلات رخ داده و اعتبارات خوبی به این مناطق اختصاص یافته است.

در ادامه مراسم محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد مقدس ضمن تشکر از حضور پرشور مردم منطقه در افتتاح این پروژه اظهار کرد: یکی از کلان پروژه‌های ارزنده این دوره مدیریت شهری، بلوار و تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) است؛ توسعه راه‌آهن جمهوری اسلامی تا ۶ خط ریلی از طریق پل جدیدالاحداث نیز فراهم شده است.

وی افزود: در ۱۴ ماهه گذشته، پروژه‌های نیمه تمام متعددی که همچون زخم‌هایی بر پیکره شهر بودند التیام یافته و اکنون سی و پنجمین پروژه شهری در ۱۴ ماهه اخیر به بهره‌برداری رسیده؛ تمام پروژه‌ها مربوط به مردم است، ۳۰ پروژه نیز در بخش‌های مختلف از سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شده و در حال فعالیت است.

شهردار مشهد گفت: ۲۰ کارویژه خاص نیز در دوره ششم مدیریت شهری مشهد مقدس تعریف شده و در دوره‌های قبل ریسک ورود به آن نبوده اما در این دوره مدیریت شهری براساس نیاز شهر به آن ورود کرده‌ایم.

قلندر شریف در پایان گفت: پروژه‌های متعددی در این دوره مدیریت شهری به اتمام خواهد رسید؛ تشکر ویژه‌ای باید از ریاست سازمان بازرسی و تولیت آستان قدس رضوی برای پروژه فعلی داشته باشم که مساعدت زیادی داشتند.

تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در مشهد افتتاح شد

در پایان مراسم مهدی ناصحی رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از نخستین رویکردهای شورای ششم، توجه به حاشیه شهر و کاهش فاصله طبقاتی اجتماعی و ارتقا کیفیت زیست شهری در این پهنه‌ها نسبت به مناطق برخوردار بوده، اظهار کرد: اولین مصوبات شورا برای تحقق این رویکرد، تعریف پروژه‌های زودبازده بود که امروز وارد فاز سوم خودش شده است.

وی افزود: پروژه‌های زودبازده، نقطه قوتی برای توزیع عدالت اجتماعی در سطح شهر است که منجر به کاهش فاصله‌ها هم شده است.

ناصحی در ادامه به بلوار و تقاطع غیر همسطح قمربنی‌هاشم (ع) اشاره کرد و افزود: این پروژه، پروژه‌ای حیاتی برای توسعه مشهد به سمت شرق است، امروز فاصله حرم مطهر تا غرب شهر بیش از ۲۰ کیلومتر بوده درحالیکه این فاصله از شرق، به کمتر از ۵ کیلومتر می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: این فاصله‌ها کانونی بودن حرم مطهر رضوی در شهر را به مخاطره می‌اندازد و بر همین اساس، توسعه به شرق را سیاست خود تعریف کردیم و این پروژه، پیشگام در این حوزه است‌.

ناصحی با اشاره به کمبود معابر استاندارد در شهرک شهید رجایی و باهنر افزود: میدانیم به واسطه کمبود معابر استاندارد در شهرک شهید باهنر و رجایی و محدودیت‌های که از گذشته داریم ترافیک سنگینی را در این دو مکان شاهد هستیم و علاوه بر اتلاف وقت شهروندان، خطرات جانی دارد و این مسیر جایگزین بلوار حر و رجایی نقش اساسی کاهش ترافیک و افزایش رضایتمندی و اتصال با پارک ۷۷ هکتاری کرامت و دسترسی سریع به حرم مطهر را دارد.

وی در پایان گفت: تمام همتمان را برای ارتقا سطح آرامش شما به کار می‌گیریم و نوکری زائران و مجاوران امام رضا (ع) شرف و اعتبار مدیرت شهری است.

کد خبر 779292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.