مصرف برق کشور از ابتدای سال جاری ۲۸ بار رکورد زده است

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق گفت: از ابتدای اوج بار امسال تاکنون ٢٨ مرتبه رکورد مصرف سال گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم که شبکه‌های برق را تحت فشار بسیار زیادی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تداوم گرما تا اواسط هفته آینده در کشور، بر لزوم استمرار همکاری مشترکان برای تأمین برق پایدار در کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ که یک روز نیمه تعطیل است مصرف برق نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات کاهش داشت، افزود: روز گذشته نصاب جدید ٧٩ هزار و ٨٧٢ مگاوات در تقاضای مصرف برق کشور به ثبت رسید که رشد ۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد؛ از ابتدای اوج بار امسال تاکنون ٢٨ مرتبه رکورد مصرف سال گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم که این میزان مصرف برق بسیار بالاست و قطعاً شبکه‌های برق را تحت فشار خیلی زیادی قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال از همه هموطنان درخواست کرد با به کار بستن راهکارهایی نظیر تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ درجه نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند.

رجبی مشهدی عنوان کرد: ساکنان بخش‌هایی از کشور که طی روزهای آینده خنک می‌شوند یا در ساعاتی که خنک هستند، می‌توانند با خاموش کردن کولرها کمک کنند تا شبکه برق کشور قدری استراحت کند تا شرایط برای تأمین برق پایدار فراهم شود.

وی با قدردانی از همه مشترکان صنعتی، تجاری، کشاورزی و خانگی در همراهی با صنعت برق برای عبور از اوج بار مصرف گفت: همکاران صنعت برق در این شرایط با تمام توان مشغول خدمت رسانی هستند و اگر اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد به سرعت و در حداقل زمان ممکن سعی می‌کنند حوادث را برطرف کنند تا بتوان برق را به صورت پایدار به همه هموطنان رساند.

به دلیل استمرار و پایداری هوای گرم در بیشتر نقاط کشور، مصرف برق در هفته‌های اخیر روند صعودی داشته است. به گفته مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کولر گازی جدید وارد مدار می‌شود که ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاوات مصرف برق دارند.

همچنین علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اشاره به گرمای هوا در بیشتر مناطق کشور و روند افزایشی مصرف انرژی گفت: در این هفته برخی از شهرها رکورد حرارتی را زدند و شهری چون تهران به رکورد تاریخی نزدیک شد.

وی از افزایش تقاضای مصرف برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات خبر داد و اظهار داشت: این میزان ۶ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

ساعات اوج مصرف به ساعات کم‌باری «۲۳ تا ۶ صبح» و میان‌باری «۱۸-۲۰»، می‌توان برق موردنیاز برای گردش چرخ صنعت، تولید و اشتغال را تأمین کرد.

کد خبر 779291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.