اثبات یکپارچگی نظام حکمرانی امت و امامت از مهم‌ترین خدمات شهید رئیسی بود

وزیر فرهنگ‌ گفت: مهم‌ترین تأثیرگذاری آیت الله رئیسی در حوزه نظام حکمرانی کشور بود؛ نظام حکمرانی ما مبتنی بر نظریه امت و امامت است؛ برخی دوگانگی‌های موجود در این حوزه در این چهار دهه فضا را برای ایجاد دو قطبی سازی‌ها آماده می‌کرد و مهم‌ترین خدمت آیت‌الله شهید رئیسی از بین بردن این گسست بود.

به گزارش‌ خبرگزاری ایمنا، آئین افتتاح مجتمع علمی فرهنگی شهید آیت الله رئیسی همدان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

جمیله سادات علم الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس و نماینده مردم همدان نیز در این آئین حضور دارند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه اظهار کرد: مهم‌ترین تأثیرگذاری آیت الله رئیسی در حوزه نظام حکمرانی کشور بود؛ نظام حکمرانی ما مبتنی بر نظریه امت و امامت است.

وی افزود: برخی دوگانگی‌های موجود در این حوزه در این چهار دهه فضا را برای ایجاد دو قطبی سازی‌ها آماده می‌کرد و مهم‌ترین خدمت آیت الله شهید رئیسی از بین بردن این گسست بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رئیس‌جمهور شهید خود را در عرض ولی‌امر تصور نمی‌کرد بلکه در طول نظام حکمرانی ولایت امر خودش را تعریف می‌کرد و بیش از همه خدمات بی‌نظیرش بنا گذاشتن این سلوک الهی در حکمرانی بود.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه خانم دکتر علم‌الهدی شأن علمیشان فارغ از نسب‌شان با آیت‌الله شهید بود، یادآور شد: خانم دکتر علم الهدی شکل‌گیری نظام جامع حکمرانی در حوزه تعلیم و تربیت و خانواده را در دولت شهید رئیسی ارتقا دادند.

وی تاکید کرد: سخنرانی بی‌نظیر رئیس‌جمهور شهید در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون خانواده مفاهیم جدیدی را وارد ادبیات نظری این حوزه کردند و در تمام این اتفاقات ردپای همسر فاضل رئیس‌جمهور مشهود است.

کد خبر 779218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.