استقرار تجهیزات و بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی/ اهمیت پیشگیری از گرمازدگی و شیوع تب دنگی

رئیس سازمان اورژانس کشور از ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۷۱ دستگاه آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۴ دستگاه موتورلانس، ۱۴ فروند بالگرد و ۱۰ بیمارستان صحرایی موقت در ایام اربعین در نقاط مرزی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، جعفر میعادفر در آئین بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران که در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در موضوع اربعین حسینی فعالیت‌های مؤثر و ماندگار همراه با زیرساخت‌های مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران صورت گرفت.

وی افزود: ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی با تمام امکانات و تجهیزات لازم در مناطق صفر مرزی را می‌توان از اقدامات مؤثر در ارائه خدمات مناسب به زائران برشمرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل ضعف امکانات، زائران با گرمازدگی مواجه می‌شدند، گفت: با احداث مراکز بهداشتی و درمانی، امیدواریم دیگر شاهد گرمازدگی زائران در مرزها نباشیم.

میعادفر بیان کرد: ۲۷۱ دستگاه آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۴ دستگاه موتورلانس، ۱۴ فروند بالگرد، دو فروند هواپیما، پنج واحد تعمیرگاه سیار، چهار واحد سامانه ارتباطی، چهار واحد آزمایشگاه سیار و ۱۰ بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود، زائران برای پیاده‌روی در ساعات خنک‌تر و مسیرهای مناسب حرکت کنند، گفت: یکی از مباحث مهم در ایام اربعین حسینی وجود انواع بیماری‌ها اعم از تب دنگی ناشی از گزش پشه آئدس و گرمازدگی به علت افزایش دمای بالای هوا است، بنابراین رعایت تمام اصول بهداشتی از مسائل مهم در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی به شمار می‌رود، افتتاح و راه‌اندازی مراکز بهداشتی_درمانی در نقاط صفر مرزی برای ارائه خدمات سلامت به زوار حسینی است.

کد خبر 779215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.