آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد / ترافیک سنگین در چالوس

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال (مسیر جنوب به شمال) حدفاصل تونل ۱۶ تا تونل ۱۸

تردد روان در محورهای فیروزکوه، هراز و آزادراه قزوین - رشت (مسیر رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل مهرویلا تا مهرشهر

آخرین وضعیت جوی محورهای کشور

بارش باران و مه‌گرفتگی در بعضی از محورهای استان‌های هرمزگان و گلستان

محورهای مسدود

۱- خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم‌آباد - کوهدشت و آزادراه خرم‌آباد - پل زال انجام می‌شود.

۲- هشتگرد - طالقان

۳- کمربندی جدید خزانق - یزد

۴- یزد - دربید

۵- ایرانشهر - مهرستان

۶- قصر قند - ماجو

۷- زرآباد - چاهان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و تنها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بعضی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت برای بعضی مناطق نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و شنبه در نواحی جنوبی کشور گاهی رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه با گذر موج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، وزش باد و کاهش نسبی دما در این نواحی رخ می‌دهد و در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه برای بعضی نواحی نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بعضی مناطق هرمزگان، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود و طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: روزهای یکشنبه و شنبه در مناطقی از شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد و طی سه روز آینده دریای خزر و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری و وزش باد، از بعدازظهر افزایش باد با بیشینه ۴۳ و کمینه ۳۱ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی غبارآلود، از بعدازظهر افزایش ابر با ۴۳ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 779200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.