از حال و هوای موکب‌داران اربعین تا کسب مدال‌های رنگین کاروان ایران در المپیک

ایمنا از آغاز ثبت‌نام در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، موکب‌داری از شرق تا غرب کشور، سرمایه‌گذاری برای آینده با تلاش در حوزه کودک و نوجوان، کسب اولین طلا و دومین برنز کاروان ایران و برگزاری رویداد حکمرانی هوشمند با مدل مشارکت مردمی و هوش مصنوعی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ آغاز ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌رویم، در ادامه نیز موکب‌داری هیئت رزمندگان اسلام از شرق تا غرب کشور مطرح شده است، همچنین سرمایه‌گذاری برای آینده با تلاش در حوزه کودک و نوجوان، کسب اولین طلا و دومین برنز کاروان ایران و ‏‬ برگزاری رویداد حکمرانی هوشمند با مدل مشارکت مردمی و هوش مصنوعی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

آغاز ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

آغاز ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

صاحبان فیلم‌های سینمایی بلند و کوتاه ایرانی از روز شنبه، بیستم مرداد تا سی‌ویکم مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه رسمی جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir تقاضای حضور آثار خود را ثبت کنند.

بنا به اعلام مدیریت ارزشیابی و داوری آثار، مقررات کامل این دوره از جشنواره پیش از این از طریق فراخوان در رسانه‌ها منتشر شده و در پایگاه جشنواره نیز قرار دارد.

موکب‌داری هیئت رزمندگان اسلام از شرق تا غرب کشور

موکب‌داری هیئت رزمندگان اسلام از شرق تا غرب کشور

محمد نادرالاصلی، مدیر هیئت رزمندگان استان اصفهان اظهار کرد: بوی اربعین می‌آید و همکاران ما مشتاق آن هستند؛ نزدیک به نوزده روز به اربعین مانده و گروه‌های مختلف از استان اصفهان در حال مهیا شدن برای خدمت‌رسانی هستند که یکی از آن‌ها مجموعه موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام در اصفهان است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران، دو موکب هیئت رزمندگان در حال شروع کار خود هستند و از دو روز پیش، خدمت‌رسانی به زوار را شروع کرده است، افزود: این موکب‌ها در بعد اسکان، سیستم بهداشتی، دوش‌های حمام، استراحت، نماز جماعت، کار فرهنگی و استقرار شبانه در مکان مناسب، اقداماتی را انجام داده و تقریباً جز اولین موکب‌هایی است که خدمت خود را از روز آخر محرم شروع کرده است.

مدیر هیئت رزمندگان استان اصفهان عنوان کرد: هم‌زمان با موکب‌های مهران، در مرزهای شرقی کشور و در مجاورت با پاکستان شامل ریمدان، میرجاوه و چابهار، سه منطقه ورود پاکستانی‌ها به ایران از طریق‌الحسین (ع) و سپس ورود به کشور عراق هستند که موکب‌هایی از رزمندگان اسلام وجود دارد.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: در کربلا نیز اقداماتی از هشت روز قبل برای مهیا کردن اسکان و مکان پذیرایی، فراهم شده است.

تلاش در حوزه کودک و نوجوان، سرمایه‌گذاری برای آینده است

تلاش در حوزه کودک و نوجوان، سرمایه‌گذاری برای آینده است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در ویراستی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان نوشت:

«در اختتامیه نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان گفتم تاکید رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲ برای فعالیت وزارت فرهنگ در این حوزه، خاستگاه اصلی جشنواره بود.

به لطف خدا در آخرین روزهای مسئولیت، با مشارکت اهالی کتاب کودک و تلاش همکارانم، خشت اول این بنای رفیع گذاشته شد.

آمارها حکایت از گرایش گسترده به حوزه کتاب در این رده سنی دارد؛ به طوری که بیشترین فروش کتاب نمایشگاه کتاب مربوط به کتاب کودک است.

از این رو، همه اتفاق‌نظر دارند که ما نیازمند غنی‌سازی در محتوای کتاب‌های کودک و نوجوان هستیم و هرگونه تلاشی در این حوزه، سرمایه‌گذاری برای آینده است.»

مدال طلای المپیک بر گردن محمدهادی ساروی/ اولین طلای کاروان ایران

مدال طلای المپیک بر گردن محمدهادی ساروی / اولین طلای کاروان ایران

محمدهادی ساروی نماینده کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم، در دیدار فینال مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان روی تشک رفت و چهار بر یک به پیروزی رسید تا طلای قهرمانی المپیک را بر گردن بیاویزد.

مدال برنز المپیک مبینا نعمت زاده/ دومین برنز کاروان ایران

مدال برنز المپیک مبینا نعمت‌زاده / دومین برنز کاروان ایران

مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان در جدول شانس مجدد به مبارزه نماینده ابوطالب عربستان رفت، این مسابقه در راند اول با نتیجه سه بر صفر به سود نعمت‌زاده به برتری رسید و در راند دوم با نتیجه چهار بر یک به سود نعمت‌زاده تمام شد و این نعمت‌زاده بود که برنز المپیک را کسب کرد.

برگزاری رویداد حکمرانی هوشمند با مدل مشارکت مردمی و هوش مصنوعی

برگزاری رویداد حکمرانی هوشمند با مدل مشارکت مردمی و هوش مصنوعی

الهام سهامی، مدیر سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی اصفهان اظهار کرد: در سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) جهاد دانشگاهی اصفهان، در راستای تحقق شعار سال، در یک برنامه مطالعاتی با هدف شناسایی و معرفی مدل‌های مشارکت مردمی، به مفهوم جدیدی به نام حکمرانی هوشمند رسیدیم و به همین دلیل با توجه به اینکه این مفهوم، مفهومی جدید و کاربردی برای حکمرانی بهینه در دنیای آینده خواهد بود، برگزاری رویداد نوآورانه‌ای را با محوریت حکمرانی هوشمند و با تمرکز بر مدل‌های مشارکت مردمی و هوش مصنوعی، در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از آنجا که حکمرانی هوشمند (Smart Governance) از طریق بکارگیری فناوری و نوآوری، میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های مختلف را افزایش می‌دهد، این رویداد ، با هدف شناسایی ، ایجاد و تجاری‌سازی و کاربردی کردن پلتفرم‌های مشارکت مردمی و مدل‌های مردمی سازی اقتصاد، برگزار می‌شود.

مدیر سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی اصفهان ادامه داد: محورهای رویداد شامل هوش مصنوعی و حکمرانی هوشمند، کلان داده‌ها و مدل‌های جدید سیاستگذاری و تصمیم‌گیری، پلتفرم‌های مشارکت مردمی، اپلیکیشن‌های نوآوری اجتماعی، حکمرانی شهر هوشمند، پلتفرم‌ها و مدل‌های مردمی‌سازی اقتصاد و تحول دیجیتال صنعتی می‌شود.

سهامی گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در این رویداد، می‌توانند ایده‌های نوآورانه خود را به دبیرخانه رویداد واقع در سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) جهاد دانشگاهی اصفهان تا پانزدهم شهریور سال جاری ارسال کنند.

کد خبر 779180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.